کد خبر: ۱۸۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
یک رسانه خبری آمریکایی در تحلیلی نوشت، عملکرد داخلی و بین‌المللی جو بایدن موجب شده است تا جهان امروز به مکان خطرناکتری تبدیل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا ضمن اشاره به اقدامات جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده از زمان به قدرت رسیدن تا کنون، تاکید کرد: بایدن در حال تبدیل کردن جهان به یک مکان خطرناک تر است.

 

بر اساس این گزارش، وبگاه هیل در ابتدای این تحلیل به سخنرانی بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت و نوشت: رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته نخستین سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل انجام داد و بار دیگر ادعا کرد که "آمریکا بازگشته است" و واشنگتن قصد دارد "در همه چالش های بزرگ عصر ما، هدایت و مدیریت را برعهده بگیرد".ظاهرا وضعیت باید همان طور باشد که بایدن ادعا کرده ولی متاسفانه واقعیت فعلی بسیار متفاوت تر از وضعیتی است که بایدن ترسیم کرده است.

وبگاه کنگره آمریکا در ادامه به خروج سریع و شتاب زده ایالات متحده از خاک افغانستان اشاره کرد و افزود: بایدن نه تنها نتوانسته برای آمریکا اقدام مثبت و کارسازی انجام دهد بلکه در حال تبدیل جهان به یک مکان‌ خطرناک ‌تر است.

در شرایط کنونی طالبان و داعش-خراسان (شاخه داعش در افغانستان) به طور فزاینده و گسترده ای در حال قدرت گرفتن در افغانستان هستند و اقدام به بازداشت، شکنجه و کشتار مردم افغانستان می کنند، مردمی که سال ‌ها در کنار نظامیان آمریکایی مبارزه کردند، این وضعیت در حالی است که دولت بایدن نیروهای طالبان را "یک شریک راهبردی" ارزیابی و توصیف کرده است.

وبگاه هیل افزود: متأسفانه تبعات این حقارت به مرزهای افغانستان محدود نخواهد شد. جهان به دقت نظاره گر این حقیقت است که ما بر خلاف داشتن بزرگترین ارتش در تاریخ جهان، اتباع و شهروندان آمریکایی را پشت خطوط دشمن جا گذاشتیم و دشمنان آمریکا از ضعف غیرقابل انکار بایدن کاملا سود و بهره می‌برند.

این گزارش در ادامه ضمن انتقاد از عملکردبایدن در برخورد با روسیه نوشت: از همان لحظه که بایدن به قدرت رسید، روسیه حملات سایبری به آمریکا را افزایش داد ولی در عین حال بایدن زمینه لازم برای تکمیل پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 روسیه را فراهم کرد و تحریم ‌ها علیه مسکو را لغو کرد.

این گزارش در ادامه افزود: جو بایدن دوران ریاست‌ جمهوری خود را با جنگ علیه استقلال انرژی آمریکا آغاز کرد. زمانی که بایدن به قدرت رسید، برای اولین بار در 35 سال گذشته، آمریکا به استقلال انرژی رسیده بود و حتی یک بشکه نفت در سال 2020 از عربستان وارد نکرده بود اما بایدن این روند را تغییر داد و خط لوله کی استون را نابود کرد، قراردادهای داخلی اجاره نفت و گاز را لغو کرد و در نتیجه اقدامات وی بود که قیمت انرژی رو به افزایش گذاشت و در نهایت بایدن مجبور شد از رقبای خارجی ما بخواهد تا با افزایش تولید نفت خود، به سرپوش‌ گذاری بر اشتباهاتش کمک کنند و تمامی تصمیمات او موجب از بین رفتن مشاغل آمریکا شد و دشمنان ایالات متحده را تقویت کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار