کد خبر: ۱۸۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه ۹ مهر تا شنبه ۱۰ مهر دمای هوا در شمال‌ شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اصغری، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا اوایل هفته آینده در نوار شمالی کشور دمای هوا به صورت محسوسی کاهش می‌یابد، خصوصاً با توجه به هجوم هوای نسبتاً سرد، از روز جمعه 9 مهر تا شنبه 10 مهر دمای هوا در شمال‌ شرق کشور 8 تا 12 درجه کاهش می‌یابد. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در مناطقی از گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری بارش در این مناطق تشدید خواهد شد. 

وی اظهار کرد: گستره بارش‌ها روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو علاوه بر گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، استان مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی را نیز دربرمی‌گیرد. 

اصغری اضافه کرد:‌ روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در شمال آذربایجان غربی و چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد داریم. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا تا شنبه 10 مهر دریای خزر مواج است، گفت: در دو روز آینده وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور ادامه دارد و جمعه و شنبه در این مناطق به ویژه شمال سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی گفت: از بعدازظهر جمعه و روز شنبه در برخی ساعات در مناطقی از سمنان و اصفهان وزش باد شدید با احتمال گرد و  خاک داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه پنج‌شنبه 8 مهر پدیده غالب در غرب کشور وزش باد خواهد بود، تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی توسعه چرخند حاره‌ای در شمال اقیانوس هند و حرکت غرب‌سوی آن انتظار داریم روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه نوار ساحلی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ دهد و در این مدت دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در سه روز آینده صاف و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 30 درجه و 20 درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

برچسب ها: وضعیت هوا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار