کد خبر: ۱۸۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
در ایستگاه متروی میدان شهدا انجام شد؛
به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی از دیوارنگاره‌ای با عنوان «شهدای شهرداری تهران» در ایستگاه متروی میدان شهدا واقع در خط چهارم متروی تهران رونمایی شد.

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) طی مراسمی با حضور مهندس علی عبدالله پور نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، معاونان و مدیران ارشد این شرکت، خانواده معظم شهیدان حسن کرشکی، حسن شیخ و نصرت اله رحمان زاده از دیوارنگاره «شهدای شهرداری تهران» در ایستگاه میدان شهدا رونمایی شد.

رونمایی از دیوارنگاره «شهدای شهرداری تهران» + تصاویر

در این مراسم عبدالله پور با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ضمن خیر مقدم به خانواده معظم شهدا حاضر در این مراسم اظهار داشت: این اثر فرهنگی و هنری به نام ۱۷۲ شهید شهرداری تهران به صورت پلاک طراحی و بر دیوار سالن ایستگاه متروی میدان شهدا که جزء ایستگاه‌های شاخص و تقاطعی متروی تهران است، نقش بسته است.

وی با اشاره به اینکه این دیوار نگاره مزین به نام ۱۷۱ شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم است. افزود: هر پلاک حاوی بارکد سه بعدی است که با اسکن آن توسط تلفن همراه می‌توانند وصیت نامه و بخشی از زندگینامه نامه هر شهید را مطالعه کنند.

رونمایی از دیوارنگاره «شهدای شهرداری تهران» + تصاویر

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: فقط گذاشتن این دیوارنگاه‌ها کافی نیست بلکه باید این ادبیات و فرهنگ حماسه دربین نسل جدید اشاعه داده شود.

عبدالله پور گفت: اجرای چنین کار‌هایی در اماکن عمومی به ویژه متروی تهران و حومه همواره نام شهدا درذهن‌ها ماندگار خواهد ماند.

وی تصریح کرد: جامعه امروز بیش از پیش به این فضای معنوی نیاز دارد، امروز ما از برکت همین شهیدان و حماسه‌ها، شهری آرام و با امنیت را شاهد هستیم.

در این مراسم با اهدا لوح تقدیر و گل از خانواده معظم شهدا تقدیر شد و همسر شهید حسن کرشکی، همسر شهید حسن شیخ و همسر شهید نصرت اله رحمان زاده خاطراتی را ازاین شهدا بیان کردند.

رونمایی از دیوارنگاره «شهدای شهرداری تهران» + تصاویر

گفتنی است این برنامه به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برگزار شد.

در پایان این مراسم علی عبدالله پور نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران با حضور در ایستگاه میدان شهدا با کارکنان این ایستگاه دیدار و صحبت‌های آن‌ها را شنید.

انتهای پیام/ 141

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار