کد خبر: ۱۸۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه‌ها باید در جامعه تأثیرگذار باشند و بتوانند معضلات و گرفتاری‌های جامعه را برطرف کنند.

دانشگاه ها باید در جامعه تأثیرگذار باشندآقای سعدالله نصیری قیداری در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری و افتتاح مرکز تخصصی وزرشی معلولان که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه شهید بهشتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی یک قدم مهم برمی دارد و آن افتتاح مرکز پژوهشی، علوم ورزشی و تندرستی با امکانات و تجهیزات و آزمایشگاه پیشرفته است.
وی گفت: همچنین امروز و در راستای برنامه افتتاح مرکز تخصصی ورزشی معلولان تفاهم نامه‌های متعددی منعقد شد که در واقع فعالیت‌های علمی و فناوری و نوآورانه به فضای ورزشی جانبازان و معلولین بازمی گردد چنانچه در این راستا کشور‌های پیشرفته فعالیت‌های گسترده‌ای داشته اند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که ورزشکاران پارالمپیک امسال در سطح جهان و آسیا درخشش بالایی داشتند، افزود: باید یافته‌های علمی و فناوری و نوآوری در حیطه ورزش به کار گرفته شود و دانشگاه شهید بهشتی با داشتن دانشکده علوم ورزشی و تندرستی به عنوان یکی از برند‌های مطرح می‌تواند در حوزه علوم ورزشی و تندرستی تأثیرگذار باشد.
آقای نصیری قیداری با اشاره به این که باید دانشگاه‌ها در سطح جامعه تأثیرگذار باشند، تاکید کرد: وظیفه ما این است که در بطن جامعه ورود پیدا کنیم و در معضلات و گرفتاری‌های جامعه سهیم باشیم و مردم انتظار دارند که دانشگاه‌ها و پژوهشگران دانشگاهی در این راستا تأثیرگذار باشند.
وی با بیان این که باید ورزش دانش بنیان مانند اقتصاد دانش بنیان در شئونات زندگی ورود پیدا کند، گفت: با ورود ورزش دانش بنیان طبیعتاً ارزش افزوده بالاتری در کشور شکل می‌گیرد و شاهد گسترش فعالیت‌های علمی ورزشی در جامعه هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار