کد خبر: ۱۸۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
همزمان با هفته دفاع مقدس؛
به همت محفل ادبی «رواق ادب» اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی محفل ادبی «یک خاکریز احساس» با حضور با جمعی از شاعران استانی برگزار شد.

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس محفل ادبی «یک خاکریز احساس» به همت محفل ادبی «رواق ادب» امروز با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از شعرا در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این نشست ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: این برنامه با نام یک خاکریز احساس برگزار می‌شود چراکه نماد احساس موجود جبهه، مقاومت، جنگ و جهاد است.

وی افزود: به نظر بنده در جبهه خاکریزهای متفاوتی وجود داشت که یکی از آنها خاکریز احساس است برای تحریک عواطف و احساسات و اینکه توجهات را به این امر مقدس جلب کند.

سبزیان ادامه داد: در کنار حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس، یکی از مهمترین مؤلفه‌ها‌ی آن دوران با توجه به تأکید امام خمینی (ره) پشتیبانی از جنگ توسط مردم ایران در راستای کمک به رزمندگان جبهه بوده است. پشتیبانی که علاوه بر ارسال کمک‌های مادی از احساسات و عواطف پاک مردم سرچشمه می‌گیرد و بخشی از این اتفاق مرهون احساسات و عواطفی بود که ایجاد می‌شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: در روایتی پیامبر (ص) می‌فرمایند«مؤمن با زبان و شمشیر خود جهاد می‌کند، به خداوندی که جانم در دست اوست شاعر با شعرش تیری به سمت دشمن پرتاب می‌کند»، شمشیر جهاد واقعی مسلمان و زبان او به مثابه همان خاکریز احساس و به دور از غوغای جنگ است. به عبارتی تکلیف شاعران در این حدیث به خوبی مشخص شده است، شاعر مانند یک مجاهد و یک سردار در جبهه جنگ با قلم خود به جنگ دشمنان می‌رود.

وی افزود: شاعران نقش تأثیرگذاری در زنده نگه داشتن و ترغیب به شرکت در حماسه‌های این مرز و بوم دارند، همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس مداحانی چون صادق آهنگران این وظیفه را به نحو احسن انجام دادند. مداحان و شاعرانی که با سرودن شعر برای تربیت حماسی جامعه تلاش‌های وافری کردند.

در ادامه این نشست ادبی فخری طوسی مادر شهید عبدالصالح امینیان، حجت‌الاسلام حسن مبارز، لیلا طبسی، فروغ رضایی مقدم، زینب حسامی، راضیه رجایی به قرائت اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار