کد خبر: ۱۸۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
برای خانواده‌های شهدا و ایثار گران
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران احداث می‌شود.
احداث بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونیبه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا وسیما به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ آقای حبیب اله طاهرخانی در دیدار با رزمندگان و ایثارگران شاغل در شهر‌های جدید به مناسبت هفته دفاع مقدس، افزود: شرکت عمران شهر‌های جدید به عنوان بخشی از دولت به منظور رفع دغدغه مسکن این اقشار، تامین مسکن و احداث ۱۲ هزار و ۴۴۶ واحد در شهر‌های جدید برای مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دستور کار قرار داده است.
 
وی گفت: این واحد‌ها در شهر‌های جدید پرند، هشتگرد، صدرا، سهند، بینالود، بهارستان و فولادشهر برای مجموعه ایثارگران در حال ساخت است که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد؛ برخی به ۶۰ درصد پیشرفت رسیده و بعضی واگذار شده است.
 
طاهرخانی افزود: در پرند ۹۲۴ واحد، در هشتگرد ۶۳۴، صدرا ۱۰۰، سهند ۲۵۰، بینالود ۶۴۰، بهارستان ۳۳۹۸ و فولادشهر ۶۵۰۰ واحد به مرحله توافق رسیده که از کل این تعداد، زمین ۹۹۲۷ واحد تامین و ۶۷۱۹ واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: طرح‌ها در مراحل مختلفی از تایید نقشه، فوندانسیون یا پیشرفت ۳۰ تا ۶۰ درصد قرار داردو برخی در مرحله انتخاب پیمانکار است. تعدادی نیز از واحد‌های آماده مسکن مهر بوده که واگذار شده است.
 
طاهرخانی تصریح کرد: با برنامه‌های مشخصی که در این خصوص به شرکت‌های تابعه ابلاغ شده است باید نظارت دقیق بر انجام صحیح و فوری این امر را جزو اولویت‌های کاری شهر‌های جدید قرار دهیم چرا که فداکاران عرصه دفاع مقدس نباید از نظر معیشتی که مسکن جزو اصلی آن است دچار مشکل باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: