کد خبر: ۱۸۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
پلیس آمریکا نیروهای خود را با وجود اجباری بودن واکسیناسیون، در اثر کرونا از دست می‌دهد. این در حالیست که پلیس های کشته شده در تیراندازی یک پنجم این تعداد است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکسیوس، از زمان شروع همه‌گیری کرونا تعداد پلیس‌های فوت شده در آمریکا پنج برابر شده است. علت این اتفاق بیماری کووید-۱۹ اعلام شده و این در حالیست که اعضای نیروی انتظامی جزء اولین افرادی بودند که واجد شرایط دریافت واکسن بودند.

تقریبا ۴۷۶ مأمور پلیس از ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند؛ در مقابل تنها ۹۳ نفر در نتیجه تیراندازی در همان بازه زمانی کشته شده‌اند. بسیاری از افسران پلیس آمریکا در سراسر این کشور با وجود اجبار سازمانی، از دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کنند و دستورات محلی برای واکسیناسیون را نادیده می‌گیرند.

اتحادیه پلیس شیکاگو مجبور به تهدید شده و اعلام کرده برای ادامه کار این افراد ممنوعیت موقت صادر می‌کند. طبق آمار در سال ۲۰۲۰، ۲۴۵ نفر و ۲۳۱ نفر در سال ۲۰۲۱ در نیروی پلیس بر اثر کرونا فوت کرده‌اند. برخی کارشناسان معتقدند افسران پلیس به دلیل اطلاعات نادرست و بی‌اعتمادی به واکسن‌ها از دریافت آن امتناع می‌کنند.

تقریبا ۲۶۰۰ نفر از نیروهای اداره پلیس لس‌آنجلس گفتند قصد دارند از معافیت مذهبی استفاده کنند تا مجبور به دریافت واکسن نشوند. چاک وکسلر، مدیر اجرایی انجمن تحقیقات اجرایی پلیس نیویورک گفت: «اگر این تعداد پلیس در خیابان‌های آمریکا و با گلوله کشته می‌شد خشم عمومی را بر می‌انگیخت.»

جسیکا دسفوس که همسر پلیس خود را بر اثر بیماری کووید از دست داده گفت: «اگر شما در مورد تعهد خود برای حفاظت از مردم جدی هستید و اگر نسبت به مسئولیت شخصی خود در قبال خانواده اهمیت می‌دهید، همین برای واکسینه شدنتان کافی است.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار