کد خبر: ۱۸۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
امام جمعه اردبیل:
اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: راه آهن اردبیل – پارس‌آباد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌های آنها اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی در اردبیل اظهار کرد: اصلی‌ترین خواسته مردم استان از دولت سیزدهم تکمیل راه آهن اردبیل – میانه است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و قرار است اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ضرورت اتصال این راه آهن را به شمال استان یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به شرایط مالی دولت بهتر است احداث این خط ریلی به بخش خصوصی سپرده شود تا با بهره‌برداری ۳۰ ساله مردم استان از مزایای این خط ریلی بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به انجام مطالعات و طراحی پروژه اشاره کرد و گفت: در کمتر از دو سال می‌توان این خط ریلی را اجرایی کرد چرا که مسیر راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد بسیار هموار و مسطح است.

عاملی با ابراز گلایه از وضعیت راه اردبیل به سمت پارس‌آباد به عنوان جاده و مسیر قتلگاه افزود: شخصاً زمانی که حوادث و تصادفات منجر به تلفات را در این مسیر می‌شنوم، آزرده خاطر شده و از داغدار شدن خانواده‌ها متأسف می‌شوم که ضروری است هر چه سریع‌تر چهار خطه اردبیل به سمت پارس‌آباد تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مردم جنوب استان نیز برای کوتاه شدن مسیر و خروج از بن‌بست درخواست تکمیل محور کلور – درام را دارند که کارهای خوبی نیز در این بخش به همت راه و شهرسازی آغاز شده که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

مسکن در اردبیل بیش از تعداد خانوارهاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اقدام خوب دولت سیزدهم را در اجرای طرح جهش مسکن یادآور شد و اضافه کرد: اینکه بخواهیم خانواده‌های نیازمند را صاحب سرپناه کنیم، اقدام خوبی است و این حرکت در استان اردبیل می‌تواند به کاهش هزینه‌های خانوارها در ابعاد مختلف کمک کند.

عاملی بیان کرد: ما به شدت نیازمند تأمین سرپناه برای گروه‌های مختلف به ویژه طبقات و دهک‌های پایین جامعه هستیم و امیدواریم دولت با پرداخت تسهیلات کم بهره و ایجاد زیرساخت‌ها به احداث این واحدهای مسکونی کمک کند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: البته در ساخت مسکن مهر نیز به عینه مشاهده شد که برخی دلال‌ها با خرید واحدهای مسکونی سعی در سرمایه‌گذاری‌های غیرقانونی داشتند اما بهتر است در اجرای این طرح دولت مراقبت‌های لازم را انجام دهد تا مسکن احداث شده به افراد واقعی و فاقد مسکن تحویل داده شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بر اساس برآوردها و پیش‌بینی‌های انجام شده هم اکنون در استان اردبیل مسکن موجود بیشتر از بعد خانوارهاست و باید به سمتی حرکت کنیم تا قدرت خرید مردم را در این حوزه بالا برده و به نوعی با اعمال مالیات بر عایدی درآمد و مسکن به سمتی حرکت کنیم تا ساخت واحدهای مسکونی به افراد نیازمند برسد.

عاملی گفت: برخی از اقشار کم درآمد جامعه به ویژه کارگران و گروه‌های آسیب‌پذیر نیازمند تأمین مسکن با تسهیلات کمتر از چهار و پنج درصد وام هستند که بهتر است در این باب دولت و وزارت راه و شهرسازی تدبیری شایسته بیندیشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار