کد خبر: ۱۸۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
گروه استان‌ها ــ رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: رشد پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فنی‌و حرفه‌ای کشور رشد خوبی دارد اما جذب دانش‌آموزان به این رشته قابل قبول نیست.

ابراهیم صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درنوشهر، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ساختمان آموزشکده فنی و حرفه‌ای این شهر با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید جذب دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور 50 درصد رشد داشت، اظهار داشت: حدود 89 هزار دانشجو امسال جذب می‌شوند که این میزان پارسال کمتر از 45 هزار دانشجو بود و این رشد بسیار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه باید 50 درصد دانش‌آموزان در رشته فنی‌و حرفه‌ای تحصیل کنند ولی از برنامه عقب هستیم، گفت: کمتر از 30 درصد دانش‌آموزان در کشور وارد رشته فنی و حرفه‌ای شدند که این برای نظام آموزشی مناسب نیست و در هدایت دانش‌آموزان به این رشته، باید بیشتر تلاش شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از ضرورت توسعه آموزش های مهارت محور نیاز کشور در مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: بجای گسترش تحصیلات تکمیلی در کشور به ترویج مهارت آموزی و توسعه مهارت افزایی باید توجه بیشتر و ویژه شود.

 صالحی تعداد آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور را 180 واحد اعلام و تصریح کرد: همچنین 250 طرح نیمه تمام در دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای داریم که با تأمین بودجه، 40 طرح امسال پایان می‌یابد.

نورالله علیخانی رئیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای نوشهر نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: با راه‌اندازی این آموزشگاه، در 5رشته کاردانی و 3رشته کارشناسی، دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار