کد خبر: ۱۸۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

به گزارش شفاف، جدعون لیوی، نویسنده اسرائیلی در گزارشی در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، خانواده‌های فلسطینی در فصل برداشت زیتون با مشکلات و چالش‌های متعددی از طرف شهرک‌نشین‌ها مواجه هستند، از جمله اینکه شهرک‌نشین‌ها به باغ‌های آنها حمله کرده و درختان آنها را قطع کرده و یا اینکه محصولات آنها را نابود می‌کنند.

لیوی در گزارش خود با اشاره به آمار سازمان ملل از نابودی ۸۰۰۰ اصله درخت زیتون به دست صدها شهرک‌نشین و سرقت کیسه‌های زیتون چیده شده توسط آنها، نوشت: شهرک‌نشین‌ها می‌دانند اگر دست به سرقت، قطع و سوزاندن درختان زیتون بزنند، هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند و آنها از حمایت همیشگی ارتش اسرائیل برخوردار هستند.

او در ادامه یکی از بدترین جنایات شهرک‌نشین‌ها در حق فلسطینی‌ها را اقدام گروه‌هایی از آنها در مسموم کردن آب چاه های فلسطینی‌ها دانست و نوشت: شهرک‌نشین‌های مزرعه گلعاد، در چاه آبی که متعلق به یک شهروند فلسطینی از روستای فرعتا که فاصله اندکی با شهرک آریئیل دارد، لاشه گوسفند انداخته و آب آن را آلوده کردند.

همچنین در این گزارش با اشاره به افزایش جرائم شهرک‌نشین‌ها در سرقت‌ محصولات کشاورزی و تخریب مزارع فلسطینی‌ها و نیز حمله به آنها آمده است: مزرعه‌داران فلسطینی برای ورود به زمین‌های خود و برداشت محصول باید از قبل با ارتش اسرائیل هماهنگ کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار