کد خبر: ۱۸۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه ظرفیت ایده آل برای اسکان دانشجویان این دانشگاه باید ۳۳۰۰ نفر باشد،‌گفت: باتوجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیش از ۲۳۰۰ دانشجو را در خوابگاه ها نمی‌توانیم اسکان دهیم.

به گزارش ایسنا، دکترمحمد حسین صادقیان در جریان بازدید وزیر بهداشت از مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه، اظهار کرد: طی مدت کوتاهی که مسؤولیت معاونت فرهنگی ودانشجویی تهران را برعهده گرفتم و در قالب بازدیدهای میدانی که از اماکن خوابگاهی دانشگاه داشتیم، بنا شد عمده فعالیت‌های ما در این حوزه بر اساس طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلدمدت باشد.

وی اظهار کرد: نخستین گام ما در زمینه امور دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، ارتقای کمی و کیفی ظرفیت اسکان دانشجویان است چرا که واقعا تهیه مسکن برای دانشجویان، آن هم در شهر تهران بسیار دشوار است از این رو اولویت نخست ما در دانشگاه، این است که ظرفیت خوابگاهی را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: ظرفیت اسمی و ایده آل ما برای اسکان ۳۳۰۰ دانشجو باید باشد به شرط آنکه ۱۰۰ درصد تخت‌های خوابگاهی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد اما باتوجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیش از ۲۳۰۰ نفر را نمی‌توانیم اسکان دهیم.

به گزارش مفدا،صادقیان، فرسودگی و قدیمی بودن خوابگاه‌های دانشجویی به خصوص خوابگاه متاهلی را از دیگر مشکلات اسکان این دانشگاه عنوان کرد و گفت: باید به موازات در قالب دو طرح توسعه خوابگاهی و همچنین طرح مرمت و بازسازی خوابگاه‌های قدیمی، گام به جلو برداریم که در این مسیر به کمک و حمایت‌های خیرین و همچنین ستاد وزارت بهداشت و سازمان‌های دولتی و غیردولتی ذی‌ربط نیازمندیم.

وی با اشاره به ضرورت موضوع افزایش سرانه تغذیه دانشجویی دانشگاه گفت: تلاش داریم با افزایش سرانه تغذیه داشجویی، مشکل تغذیه را تاحدودی مرتفع کنیم. یک سری آشپزخانه‌های سنتی و قدیمی در دانشگاه داشت که در دولت قبلی به شکل صنعتی درآمد که دارای ظرفیت طبخ غذا به تعداد ۵ هزار پرس در روز است که تلاش داریم با توسعه بخش تغذیه دانشجویی، علاوه بر افزایش سطح کیفی غذا، با رفع کمبود سرانه غذایی دانشجویان، ظرفیت پخت غذا را در هر وعده ۵ هزار پرس برسانیم.

صادقیان همچنین بر لزوم رفع مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه موضوع آموزش از حالت مجازی به حالت حضوری و فیزیکی تبدیل شده و  تقریبا اکنون شاهد برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری هستیم، باید ظرفیت ناوگان حمل و نقل خود را در دانشگاه افزایش دهیم که در این راستا تا پایان هفته آینده، با بستن قرارداد جدید، درصدد افزایش و تکمیل ناوگان حمل ونقل دانشجویی هستیم.

وی به نقش کلیدی و موثر نهادهای دانشجویی در کمک به رفع مشکلات و مطالبات صنفی و معیشتی دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان و فعالان نهادهای دانشجویی در کنار مطالبه‌گر بودن باید کمک کنند تا مشکلات را به خوبی بتوانیم برطرف کنیم. خواهشی که از دانشجویان دارم این است که در کنار ما مسؤولان باشند و با روحیه تعامل، مطالبه‌گری و کنشگری خود، به رفع نیازهای دانشجویان کمک کنند. به هرحال ما یکسری وظایف و تعهداتی نسبت به دانشجویان داریم و آنها نیز یکسری حقوق و تکالیفی دارند که به عنوان دانشجو باید آن را در مقابل مسؤولان ادا کنند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار