کد خبر: ۱۸۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
گروه استان‌ها- رئیس دارالقران کریم اصفهان با بیان اینکه حرکت‌های منسجم علمی درخصوص قرآن باید در دستور کار قرار گیرد،گفت: نخستین همایش ملی شیوه‌ها و رویکردهای ترویج قرآن در فرهنگ عمومی با رویکرد توجه به حرکت‌های منسجم علمی در این زمینه برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد زادهوش در نشست خبری اولین همایش ملی شیوه‌ها و رویکردهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی با بیان اینکه سواد قرآنی مردم ما هنوز هم به اندازه مطلوب نیست، اظهار داشت: این به این معنی نیست که اتفاقی نیفتاده و حرکتی هم صورت نگرفته اما باید در این زمینه بیشتر کار کرد، هرچند که در مقایسه با سه یا چهار دهه گذشته، مشخص می‌شود که پیشرفت بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اطلاعات قرآنی مردم بسیار بسیار نسبت به گذشته بیشتر شده، تصریح کرد: این موضوع بدون شک مرهون انقلاب اسلامی و حرکت‌های قرآنی انجام شده بوده و نباید این موضوع نادیده گرفته شود.

رئیس دارالقران کریم اصفهان با بیان اینکه هنوز سواد و اطلاعات قرآنی مردم به حد مطلوب نرسیده، گفت: سطح سواد خواندن و نوشتن مردم از ابتدای انقلاب تا کنون بسیار افزایش یافته ولی باز هم مطلوب نیست و باید کاری کنیم که سطح اطلاعات قرآنی با وجود افزایش خود، به درجه‌ای مناسب برسد.

وی ادامه داد: همایش و دارالقران اصفهان فقط به دنبال این نیست که روخوانی و روان‌خوانی قرآن را به مردم آموزش بدهد بلکه می‌خواهد شیرینی کلام وحی و انس با قرآن را بچشند و به آن چنگ بزنند، اگر این اتفاق بیفتد تحولی در زندگی ما رخ خواهد داد.

زادهوش تصریح کرد: در برخی از کشورهای اسلامی تعداد حافظان و قاریان قرآن بسیار زیاد است اما ظلم‌ستیزی، روح حماسی، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی وجود ندارد آن چیزی که باعث تحول در یک ملت می‌شود این است که با عمق کلام وحی آشنا و مانوس شوند.

رئیس دارالقران اصفهان با اشاره به همین میزان نقصان در زندگی شیعه، اظهار داشت: این نقصان‌ها علل زیادی دارد ولی ما در حال حاضر به دنبال این هستیم که راهکارهای علمی این حلقه معضل را پیدا کنیم.

وی افزود: اگر شما اصحاب رسانه نزد 50 معلم قرآن بروید و بگویید در این زمان که ذائقه‌های مردم تغییر کرده فناوری‌های جدید به میدان آمده سبک زندگی هم تغییر کرده چگونه باید قرآن را در خانواده‌ها ترویج کرد که والدین خود را موظف بدانند و با انگیزه قرآن را به فرزندان بیاموزند، ولی به نظر من مطلبی دست‌مان نمی‌آید.

 زادهوش خاطرنشان کرد: علت این امر این است که یک حرکت منسجم علمی اتفاق نیفتاده است و تاکید می‌کنم این همایش یک کار تکراری و تشریفاتی نیست و ما با حداقل هزینه و امکانات این کار را انجام می‌دهیم و اگر شرایط کرونا باز هم ادامه یابد همایش‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس دارالقران اصفهان افزود: به دنبال این هستیم که از آحاد مردم برای ایجاد یک تحول و راهکارهای جدید ترویج  فرهنگ قرآن استفاده کنیم.

انتهای پیام/166/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار