کد خبر: ۱۸۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
مدیرکل شیلات مازندران خبر داد؛
ساری- مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی صادرات انواع آبزیان طی سال جاری از استان گفت: باید موانع صادرات آبزیان به کشورهای همسایه رفع شود.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار مهر میزان صادرات محصولات شیلاتی را در پایان سال قبل ۱۰ هزار تن به ارزش ۱۹.۵ میلیون دلار از استان ذکر کرد و گفت: این محصولات شامل کنسرو، پودر ماهی، غذای آبزیان، ماهیان گرم و منجمد، گوشت خاویار و خاویار بوده است.

وی با اظهار اینکه میزان صادرات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است، مهمترین دلیل کاهش را بسته بودن مرز کشورهای همسایه شرق وغرب و جلوگیری از صدور ماهیان گرم آبی و سردآبی ذکر کرد.

وی با عنوان اینکه بازار جدیدی برای صادرات آبزیان شناسایی نشده است از وزارت امور خارجه خواست تا نسبت به رفع مشکل صادرات به کشورهای همسایه برنامه ریزی کند.

اسحاقی یادآور شد: نسبت به صادرات آبزیان در کشورهای سی آی اس و حوزه خزر خوب عمل کردیم و انواع ماهیان و خاویار صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: در زمینه پرورش ماهی در قفس نیز بازار خوبی راه افتاده است و چهار اسکله پشتیبان برای اجرای این پروژه در استان طراحی شده بود که محقق نشده است.

وی با تاکید براینکه باید از دریا برای پرورش گونه‌های مختلف ماهیان استفاده کنیم، گفت: باید نسبت به رفع موانع فراروی اقدام کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار