کد خبر: ۱۸۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
طرح ابتکاری کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی با عنوان "طرح رصد" و با هدف بررسی میدانی مسائل و چالش های اولویت دار شهر تهران از منطقه ۱۴ کلید خورد.

به گزارش همشهری آنلاین، این طرح  با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۴ و پس از بازدید میدانی از وضعیت محله ها و پروژه های این منطقه به اجرا در آمد و در نشست تخصصی با نخبگان، معتمدین، امنای محلات و مدیران منطقه ۱۴ ادامه یافت.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون و احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران طی توضیحاتی نتایج حاصل از بازدید میدانی و مسائل مطرح شده در نشست تخصصی را مثبت ارزیابی و تصریح کردند: طرح رصد طرحی هدفمند و کاربردی است تا تصمیم گیری مناسب تری برای توسعه محلات انجام گیرد، چرا که استفاده از نظرات نخبگان و معتمدان محله ها در رصد بهتر مشکلات و تصمیمات کارشناسانه مثمر ثمر است.

 تحقق بودجه ریزی مشارکتی براساس نظرات مردمی

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با ابراز امیدواری از ارائه خدمات شایسته ویژه شهروندان دارالمومنین با وجود فعالیت های سالاری پور شهردار جوان و خوش فکر دارالمومنین گفت: رصد میدانی و مردمی در سیاست گذاری ها و تخصیص منابع با واقعیت نیازهای مناطق و عدالت توزیعی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

مظفر با اشاره به اینکه طرح رصد، تحقق بودجه ریزی مشارکتی و دخیل نمودن مردم محلات در نظام تصمیم گیری اداره شهر را دنبال می کند، افزود: بهره گیری و همیاری با نخبگان، چهره های مردمی، دلسوز و نگاه مردم محوری همچنین  نظارت های مستمر و میدانی در کنار تلاش مدیریت شهری برای کاهش فاصله های طبقاتی، توسعه شهری و رضایتمندی مردم موثر و مطلوب خواهد بود.

وی این نشست تخصصی را بسیار مفید دانست و به تشریح موضوعات مهم و نیازمندی های احصاء شده از منطقه ۱۴ پرداخت.

بهره مندی از سرمایه گذاران و اجرای پروژه های مشارکتی به منظور افزایش سرانه های ورزشی و درمانی، ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری، افزایش پارکینگ های عمومی و تسهیلگری و توسعه نوسازی بافت فرسوده، ارتقای کیفی پایانه های حمل و نقل عمومی، بهره گیری از نظرات شهروندان در طراحی پروژه ها، امکان سنجی و آزادسازی اراضی برای کاربری های فرهنگی، استفاده از ظرفیت ها و فضاهای مناسب برای راه اندازی میادین میوه و تره بار از موارد مورد تاکید و اولویت دار منطقه بود.

 ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در اولویت

محمد امین سالاری پورشهردار منطقه ۱۴ نیز آغاز این طرح از منطقه ۱۴ را  ارزشمند و اتفاق نیکویی برشمرد و درخصوص ظرفیت ها، نیازها و چالش های منطقه توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با اشاره به رتبه دوم منطقه ۱۴ در شهر تهران  از لحاظ تراکم جمعیت و سرانه های پایین فرهنگی، مذهبی، گفت: با توجه به انتظارات مردم شهید پرور دارالمومنین، لزوم زیرساخت های مذهبی و افزایش همه سرانه های مورد نیاز که موجبات افزایش کیفیت زندگی شهروندان شود، از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری منطقه است.

در پایان این نشست شهردار منطقه ۱۴ از برنامه ریزی و تلاش مدیریت شهری برای تغییرات با اجرای طرح های شهری و ارتقای سرانه ها و مطالبات شهروندان در ماه های آینده خبر داد.

همچنین حضور معتمدین و نخبگان محلی و ارائه نقطه نظرات آنها در خصوص چالش های اولویت دار از نقاط قوت این نشست تخصصی بود که طرح دیدگاه های آنها مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گرفت.

گفتنی است ایمن سازی مسیل ابوذر؛ زمین های خاکی ضلع شمال بازار تره بار محله چهارصد دستگاه، باغ گل محله جوادیه از جمله مهمترین محل های مورد بازدید بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار