کد خبر: ۱۸۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
امام جمعه شهرضا با اشاره به ضرورت اصلاح در قوانین ناکارآمد، گفت: طعم اجرای عدالت را مردم باید احساس کنند و اصلاح قوانین ناکارآمد از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان شهرضا با بیان اینکه امروز تکریم یکی از خدمتگزاران دلسوز مردم و معرفی خدمتگزار دیگری است، اظهار داشت: قوه قضائیه جایگاه ویژه‌ای در شرع دارد، قضاوت و حاکمیت و حکم کردن یک اصل اساسی است.

 امام جمعه شهرضا با بیان اینکه کارهای مهمی در طول این چند سال در حوزه قوه قضائیه انجام شده است، گفت: تا رسیدن به عدالت مطلوب و آن عدالتی که در نظام اسلامی مورد انتظار است، فاصله داریم؛ بعضی از این قوانین با اجرای عدالت منافات دارد و تا وقتی این قوانین اصلاح نشود، عدالت مطلوب ایجاد نمی‌شود.

صالح با بیان اینکه طعم اجرای عدالت را مردم باید احساس کنند، بیان کرد: اصلاح قوانین ناکارآمد از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

دادگستری شهرضا باید از نظر تأمین نیرو و قضات متبحر تقویت شود

ناصر اسدی، فرماندار شهرضا در ادامه این جلسه با بیان اینک شهرضا در سال‌های اخیر با ۶ منطقه کارگاهی و شهرک صنعتی به سمت صنعتی شدن پیش رفته است، بیان کرد: شهرستان شهرضا یک شهرستان ترانزیتی است و تعداد کامیون‌داران و اصناف آن چشمگیر است.

وی با بیان اینکه حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری شهرضا قابل توجه است، گفت: تعامل سازنده و هماهنگی در موارد خاص و حساس مانع از ایجاد مشکلات اقتصادی و امنیتی در شهرضا شد.

اسدی گفت: به دلیل کمبود نیرو در دادسرای شهرضا و حجم پرونده‌ها درخواست داریم دادگستری شهرضا را از نظر تأمین نیرو و قضات متبحر تقویت کنند.

ورود به ماجرای خرابی دستگاه ام آر آی

امیرحسین رزاززاده، دادستان سابق شهرضا نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در این مدت افزایش ملاقات‌های مردمی با هدف رفع مشکلات دنبال شد، بیان کرد: با تشویق کارکنان به کار جهادی و با وجود نیروی کم سبب شد که اطاله دادرسی به شدت کم شود.

وی با اشاره به اینکه زندان شهرضا شهرستان‌های سمیرم و دهاقان را پوشش می‌دهد، گفت: انجمن حمایت از زندانیان شهرضا یکی از قوی‌ترین انجمن‌ها در کشور است.

دادستان سابق شهرضا با بیان اینکه ورود به حقوق عامه از جمله اقدامات بوده، افزود: در زمان شیوع کرونا نبود ماسک در شهرضا با راه‌اندازی یک کارگاه مدیریت شد.

رزاززاده با اشاره به مشکل دستگاه ام آر آی شهرضا پیگیری خرابی دستگاه ام ار ای را از دیگر اقدامات دانست و گفت: مشخص مشکل دستگاه به خاطر معیوب بودن یکی از قطعات آن بوده و قصوری نبوده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار