کد خبر: ۱۸۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
شهردار سنندج با عنوان این مطلب که سنندج خاستگاه و جایگاه موسیقی و به ویژه موسیقی خانقاهی است گفت : عنوان شهر خلاق موسیقی حق مردم سنندج و هنرمندان این دیار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اختتامیه دومین جشنواره موسیقی خانقاهی با حضور شهردار سنندج، اعضای شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و گروه‌های شرکت کننده در ساختمان شهرداری مرکزی سنندج برگزار شد.‌

شهردار سنندج در این مراسم ضمن تبریک ایام ماه پرخیر و برکت ربیع الاول و میلاد پیامبر ختمی مرتبت گفت: جایگاه موسیقی جایگاه ویژه و بسیار بلندمرتبه ای در میان مردم سنندج و مناطق کوردنشین است.‌

سیدانور رشیدی عنوان کرد: موسیقی و به ویژه موسیقی خانقاهی "دف" با روح و روان انسان سازگاری دارد و این به مثابه گردش فصل.ها و چرخش طبیعت است که اگر این همنوایی و هارمونی وجود نداشته باشد طبیعت و کائنات دچار مشکل می شود که البته موسیقی نیز این چنین است.

وی اظهار داشت: تمام هستی و کائنات براساس نظم و هارمونی و قاعده استوار و پایدار است و تمام کائنات و موجودات تسبیح.گوی خداوند سبحان است.

وی خاطرنشان کرد: گوشه‌ای از ثروت ما در زمینه موسیقی، موسیقی خانقاهی است و موسیقی خانقاهی صفای معنوی و جلای روح و جان به ما می .خشد چراکه خانقاههای این شهر که اولیای خدا متولیان آن بوده‌اند و مردم را به سمت آرامش، عبادت، حدیث، قرآن و خدمت سوق می دهند.

رشیدی تصریح کرد: خانواده‌های نامدار و متدینی در سطح شهر سنندج مراسم ماه مولود و ربیع الاول را آراسته نموده و به این ماه رونق خاصی می.دهند.

وی یادآور شد: شهر سنندج همواره در ایام مبارک ماه ربیع الاول خاستگاه برگزاری آیین و جشن و سرور این ماه در مدح و ثنای پیامبر خاتم بوده که متاسفانه در دو سال اخبر به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری چنین مراسماتی کمتر شده است.

شهردار سنندج گفت: به برکت این ماه مبارک به زودی شاهد از بین رفتن و ریشه کن شدن این بیماری باشیم و دیگر شاهد از دست دادن هموطنان عزیزمان نباشیم.

رشیدی از تمامی پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری سنندج به دلیل تعویق در پرداخت معوقات عذرخواهی نمود و ابراز امیدواری کرد: به زودی از این مشکلات عبور کنیم چراکه شهرداری و شهر سنندج دارای پتانسیل‌های خوبی بوده و تمام سعی ما بر آن است با تکیه بر این پتانسیل‌ها درآمد پایدار ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: به توانایی وپیگیری‌های اعضای شورای شهر و دلسوزی و پشتکار همکاران خدوم خود در مجموعه شهرداری اعتماد کامل دارم و با توکل به خداوند متعال و استفاده از تمام پتانسیل ها از این مشکلات عبور کرده و آینده خوبی برای شهر و شهرداری  پیش بینی می کنم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار