کد خبر: ۱۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون در کشور با کمبود 50 هزار لیتر آب در ثانیه مواجه هستیم که این مساله مشکلاتی را در نقاط مختلف به وجود آورده است.
به گزارش تجارت آنلاين، حمیدرضا تشیعی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران در بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مساله بحران کم آبی، مساله ای بسیار جدی است که دولت و وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای کنترل آن و تامین منابع آب جایگزین به کارگرفته است.

وی افزود: برای اجرای اقدامات اضطراری و کوتاه مدت در این بخش نیازمند 12 هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم که اخیرا دولت هشت هزار میلیارد ریال به این حوزه اختصاص داده است.
تشیعی با بیان اینکه هم اکنون 540 شهر کشور با تنش آبی مواجه هستند، تصریح کرد: به دلیل تداوم خشکسالی، هم اکنون میزان بارش ها در کشور کاهش قابل ملاحظه ای یافته و حجم ذخایر سدها نیز شش میلیارد مترمکعب افت داشته است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: هم اکنون از نظر بارندگی و حجم ذخیره برفی که در آینده تبدیل به روان آب ها شوند، وضعیت خوبی نداریم و مردم باید در این شرایط به شدت مساله مدیریت مصرف را جدی بگیرند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار