کد خبر: ۱۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر اقتصاد را با توجه به سوابق و تجارب وی به دور از اخلاق دانست و در عین حال گفت که با اعلام مخالفت رئیس مجلس با استیضاح طیب‌نیا احتمالا این استیضاح منتفی خواهد شد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش اظهار کرد: آقای طیب‌نیا شخصیتی است که پشتوانه علمی و آکادمیک قوی دارند. ایشان در دوره دانشجویی جز ممتازترین دانشجوها بود،‌ در دوره استادی بسیار موفق بود و همواره در دولت‌ها مسئولیت داشته است.

وی افزود: آقای طیب‌نیا از دولت آقای خاتمی دبیر اقتصادی دولت بود و حتی دولت احمدی‌نژاد نیز نتوانست از علم و تجربه او بگذرد و در آن زمان ایشان مدتی معاون آقای رهبر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود و خودش نتوانست ادامه دهد؛ لذا ایشان از نظر پست وزارت از وزرایی است که واجد شرایط لازم است یعنی هم بهره علمی و آکادمیک لازم را دارد و هم تجربه خوبی دارد و در دولت های مختلف مسئولیت داشته پس نمی‌توان از نظر علم و تجربه خدشه‌ای را به کار ایشان وارد دانست.

وی سوابق طیب‌نیا را در اخذ بالاترین رای اعتماد موثر دانست و تصریح کرد: انتقادها به ایشان نیز دلایل مختلفی دارد؛ یکی این‌که در ایام منتهی به انتخابات مجلس هستیم و همکاران ما باید فرصتی را برای بیان مسائل و مشکلات مردم به دست بیاورند. عرصه اقتصادی هم عرصه‌ای است که مردم با فشار و تنگناهای زیادی مواجه هستند.

نماینده مردم اردکان در مجلس بااشاره به سوال یکی از نمایندگان از وزیر اقتصاد که منجر به ارائه سومین کارت زرد به وی شد، گفت: تمامی قوانین مالیاتی در مجلس تصویب شده و حالا شش ماه مانده به انتخابات خودمان به وزیر یا معاونین وی متعرض می‌شویم که چرا این قدر مالیات می‌گیرید. در کشوری که یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت سهم صادرات آن است اما 60 درصد پول آن بیشتر به دست نمی‌آید؛ اگر مالیات هم اخذ نشود مشکلات زیادی بوجود می‌آید.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: البته من هم موافقم که فشار روی مالیات دهندگان خصوصا کارمندان وارد نشود بلکه منابع مالیات جدید شناسایی شود. بعضا معاملاتی صورت می‌گیرد و پول های کلانی در آن وجود دارد اما کسانی که در این معاملات نقش دارند از مالیات فراری هستند؛ بنابراین بعضا موضوعات سوال و استیضاح فرافکنی است و گاهی همدلی و همراهی با مردم در راستای انتخابات است به ویژه که این موضوعات مبتلا به همه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم وزیری که تحصیلات آکادمیک،‌تجربه و سوابق کاری خوبی دارد را دستمایه رای‌آوری خودمان و خدای نکرده تصفیه‌حساب گروهی و جناحی کنیم این قضیه از اخلاق و مروت به دور است و ضمن این‌که سه کارته بودن وزیر هم در استیضاح او از نظر حقوقی بی‌اثر است و البته ممکن است این موضوع از نظر روانی اثرگذار باشد اما استیضاح باید روال خودش را طی کند.

وی با قدردانی از مواضع رئیس مجلس در حمایت از دولت تصریح کرد: به نظر می‌رسد با موضع‌گیری منصفانه رئیس مجلس در مشهد و اعلام حمایت ایشان از وزیر و مخالفت با استیضاح و همچنین اعلام مخالفت دست‌اندرکاران امر اقتصاد با استیضاح آقای طیب‌نیا این استیضاح منتفی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار