کد خبر: ۲۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره جزئیات طرح سه مرحله‌ای افزایش تولید نفت خام ایران در منطقه خلیج‌فارس در دوران پساتحریم را تشریح کرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر، سعید حافظی  درباره جزئیات اجرای طرح سه مرحله‌ای افزایش تولید نفت خام ایران در منطقه خلیج‌‌فارس در دوران پساتحریم، گفت: در شرایط فعلی میزان افت طبیعی تولید نفت در اکثر میادین دریایی ایران در خلیج‌فارس و تنگه هرمز بیش از میادین نفتی در خشکی است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به افت طبیعی ۱۰ تا ۱۲ درصدی کاهش تولید نفت خام در میادین خلیج‌فارس، تصریح کرد: بر این اساس، اجرای طرح‌های افزایش تولید نفت در این منطقه زمان‌بر بوده و ابتدا باید میزان افت طبیعی تولید جبران شود و در گام دوم نسبت به افزایش ظرفیت تولید طلای سیاه اقدام کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در صورت لغو تحریم‌ها و ابلاغ برنامه‌های افزایش تولید نفت توسط شرکت ملی نفت ایران، طرحی سه مرحله‌ای به منظور افزایش تولید نفت، تدوین و اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: براساس این برنامه، در مرحله اول با اجرای طرح‌های ضربتی، تولید روزانه نفت خام ایران در خلیج‌فارس ۳۲ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

این عضو هیات مدیره شرکت نفت فلات قاره از افزایش ۱۳۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت خام ایران در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز با اجرای یک برنامه میان مدت خبر داد و افزود: در مجموع با اجرای یک برنامه بلندمدت چهار تا پنج ساله، باید با جبران افت طبیعی تولید سالانه، ظرفیت تولید نفت در این منطقه به بیش از ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

حافظی با یادآوری اینکه پیش از اعمال تحریم‌ها، رکورد تولید روزانه ۸۱۰ هزار بشکه نفت خام و رکورد تولید متوسط سالانه ۷۲۴ هزار بشکه نفت در منطقه خلیج‌فارس به ثبت رسیده بود، بیان کرد: دستیابی به ظرفیت تولید نفت به دوران پیش از اعمال تحریم‌ها قابلیت اجرایی را دارد و ایران می‌تواند با افزایش ضریب بازیافت، اجرای طرح‌های تولید ثانویه و کاهش افت طبیعی تولید نفت، نسبت به افزایش ظرفیت تولید طلای سیاه اقدام کند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در پایان از میادین «رشادت» و «رسالت» به عنوان مهمترین کاندیدای افزایش تولید نفت ایران در منطقه خلیج‌فارس در دوران پساتحریم یاد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود فقط با اجرای طرح توسعه میدان نفتی رشادت، روزانه بیش از ۶۵ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده شود.


برچسب ها: تولید ، تفت ، قلات قاره
نام:
ایمیل:
* نظر: