کد خبر: ۲۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه امروز چهار تن از حجاج مصدوم فاجعه منا به کشور باز می‌گردند، گفت: در روز جاری 13 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی برای انتقال حجاج به کشور انجام می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس،‌‌ منوچهر سپاسی  با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز 13 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی برای انتقال حجاج به کشور انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: ‌‌عملیات بازگشت حجاج امروز به مقصد پنج فرودگاه کشور انجام می‌شود، افزود: امروز یک پرواز حج به فرودگاه‌‌ گرگان، چهار پرواز به فرودگاه امام خمینی (ره)، دو پرواز به فرودگاه ‌ساری، پنج پرواز به فرودگاه تبریز و یک پرواز حج به فرودگاه شهید دستغیب شیراز خواهیم داشت.
 
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: در روز جاری همچنین چهار تن از حجاج مصدوم فاجعه منا به کشور باز می‌گردند.
 
وی با اشاره به اینکه امسال 64 هزار و 100 حاجی در قالب 223 پرواز به خانه خدا اعزام شدند، ادامه داد: برای عملیات حج تمتع امسال، پروازهای رفت ‌از اول شهریورماه‌ 1394 آغاز شد.
 
سپاسی ادامه داد:‌ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با جابه جایی 25 درصد زائران، ماهان با جابه‌جایی 25 درصد حجاج و ایرلاین سعودی با جابه‌جایی 50 درصد زائران، وظیفه عملیات پروازی حجاج را به خانه خدا بر عهده دارند.
 
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: تعداد کل پروازها در عملیات رفت شامل 223 پرواز، 121 پرواز مدینه‌قبل و 102 پرواز مدینه‌‌بعد بود.
 
وی با بیان اینکه امسال حجاج ‌استان‌های ‌تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی و شهرستان کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام ‌شدند، اضافه‌ کرد: 19 هزار و 900 نفر از حجاج‌ با 73 پرواز از‌ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعزام شدند.
 
‌سپاسی بیان کرد: پروازهای برگشت حجاج‌ تا 25 مهرماه 94 ادامه خواهد داشت که شامل 218 پرواز خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: عملیات بازگشت زائران‌ توسط سه شرکت هواپیمایی مذکور به فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، شیراز، مشهد، تبریز، ارومیه، ساری، گرگان، اهواز، رشت، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، اردبیل، زاهدان، زنجان و همدان‌ خواهد بود.
 
سپاسی با اشاره به اینکه تعداد زائران خانه خدا امسال نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشت و یکسان بود، اظهار داشت: جمع کل پروازهای رفت و برگشت 441 پرواز است که زائران را به خانه خدا منتقل و از آنجا به کشور برمی‌گردانند.
 
به گزارش فارس ‌طبق اعلام فرودگاه امام خمینی (ره)، با توجه به درخواست حجاج بیت الله الحرام و مسئولان سازمان حج و زیارت، بارهای مسافران در فرودگاه امام خمینی (ره) تحویل خود آنها می‌شود. مدت زمان میانگین ترخیص بار حجاج از ابتدای ورود هواپیما به فرودگاه تا خروج کامل آنها کمتر از یک ساعت پیش‌بینی شده است.
 
* تعلل عربستان در صدور مجوز پرواز فوق‌العاده پیکر جانباختگان منا جای تأمل دارد‌
 
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه جلسات‌ مدیریت بحران درباره فاجعه منا در وزارت امور خارجه کماکان در حال انجام است، گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها برای انتقال پیکر جانباختگان فاجعه منا به کشور، در ایران انجام شد‌، همکاران ما در عربستان هم برای انجام این مأموریت در آمادگی کامل هستند، اما کشور عربستان امروز بدون ارائه دلیل قانع‌کننده‌ای، ‌مجوز برقراری پرواز فوق‌العاده را صادر نکرد‌.
 
سپاسی با بیان اینکه در حال رایزنی برای اخذ مجوز پرواز فوق‌العاده از کشور عربستان ‌ هستیم، بیان کرد: هواپیمای پرواز آماده است تا به عربستان برود و با رفع مشکل مذکور، در اسرع وقت عملیات انتقال پیکر جانباختگان به کشور انجام خواهد شد.
 
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: ‌‌مقرر شده است یک فروند هواپیمای کارگو (باری) بوئینگ 747 متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، عملیات انتقال پیکر جانباختگان ایرانی فاجعه منا را انجام دهد.
 
وی افزود: با وجود رایزنی‌ها وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون وزیر امور خارجه در کشور عربستان، این کشور هنوز مجوز برقراری پرواز فوق‌العاده را صادر نکرد‌.
 
سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه کل عملیات رفت و برگشت این پرواز حدود 6 ساعت زمان می‌برد، تأکید کرد: در هر ساعت از شبانه‌روز که این مجوز صادر شود، برای انتقال پیکر جانباختگان آماده هستیم.
 
سپاسی یادآور شد: در صورت انجام این پرواز، احتمالاً پیکر جانباختگان این فاجعه به فرودگاه مهرآباد آورده می‌شود.
برچسب ها: حجاج ، پرواز ، منا
نام:
ایمیل:
* نظر: