کد خبر: ۲۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
نوسان شدید بازارهای سهام جهانی در ماه گذشته که بدترین عملکرد سه ماهه بازارهای سهام آمریکا در چهار سال گذشته را رقم زد، هیچ نشانی از پایان ندارد زیرا تقویم به اکتبر رسیده است.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، سرمایه‌گذاران اظهار می‌کنند با وجود اینکه استاندارد اند پورز 500 هفته گذشته عملکرد مثبتی داشت، اما خود را برای سقوط این شاخص آماده می‌کنند.
 
به گفته تحلیلگران، با کندی رشد اشتغال در آمریکا و ریزش قیمتهای جهانی کالاها، نتایج مالی سه ماهه سوم شرکتها از هفته آینده که شرکتها انتشار گزارشهای مالی خود را آغاز می‌کنند، اهمیت قابل توجهی خواهد یافت.
 
آلکوا معمولا اولین شرکتی است که قرار است نتایج مالی سه ماهه سوم خود را در هشتم اکتبر منتشر کند.
 
طبق آمار تامسون رویترز، در کل انتظار می‌رود درآمد شرکتها به میزان 4.1 درصد کاهش پیدا کند در حالیکه تنها در بخش انرژی، پیش بینی می‌شود درآمد شرکتها 65 درصد کاهش داشته باشد.
 
گزارش اشتغال ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا در سپتامبر، انتظارات تورمی را از بین برد و دورنمای تیره از فصل اعلام درآمد شرکتهای آمریکایی، همگی عواملی هستند که نگرانی‌ها نسبت به خارج شدن اقتصاد از روند بهبودی را تشدید می‌کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، نگرانی سرمایه گذاران نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی که باعث شد بدنبال جای پای مطمئنی باشند، کاهش چشمگیر و صعود یکباره بازارها در ماه گذشته را در پی داشت. شاخص استاندارد اند پورز بیش از 10 درصد در مقایسه با رکورد بالایی که 20 ماه مه به آن رسیده بود، کاهش یافته است و با اینکه روز جمعه 1.42 درصد بالاتر ایستاد، همچنان 8.6 درصد از رکورد بالای اخیرش کاهش نشان می‌دهد.
 
بر اساس گزارش بانک آمریکا مریل لینچ، سرمایه گذاران در سه ماهه سوم 22 میلیارد دلار از صندوقهای سهام آمریکا خارج کردند و همزمان 17 میلیارد دلار در صندوقهای اوراق خزانه آمریکا سرمایه گذاری کردند.
 
این سرمایه گذاران جای زیادی برای پنهان شدن ندارند. از میان 21 دارایی مالی بزرگی که رویترز مورد بررسی قرار داده است تنها دو دارایی – دلار آمریکا و اوراق 10 ساله خزانه آمریکا – از ابتدای امسال تاکنون بازده مثبتی داشتند و سرمایه گذاران را با بدترین سود بازار مالی از زمان بحران مالی سال 2008 به این سو روبرو کرده اند.
 
بازده اوراق 10 ساله خزانه آمریکا روز جمعه برای نخستین بار از اواخر ماه اوت تحت تاثیر نگرانی نسبت به رشد اقتصاد این کشور به پایین دو درصد کاهش یافت.
 
به گفته جوناتان گولوب، رییس استراتژیست بازار شرکت "آر بی سی کپیتال مارکتس"، تصمیم بانک مرکزی آمریکا در نشست سپتامبر برای به تاخیر انداختن افزایش نرخهای بهره که از زمان بحران مالی با هدف تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی نزدیک صفر نگه داشته شده‌اند، بر ابهامی که عامل نوسانات بزرگ بازار است، افزوده است.
 
ناظران بانک مرکزی آمریکا بر این باورند که گزارش اشتغال ضعیف سپتامبر موجب خواهد شد این بانک افزایش نرخهای بهره را تا سال 2016 به تاخیر بیاندازد و به این ترتیب نوسان بازار تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: بازار ، سهام ، رویترز
نام:
ایمیل:
* نظر: