کد خبر: ۲۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
خانم فاطمه مقیمی یکی از زنان تاجر موفق ایران است. او تجارت در حمل و نقل است و شرکت موفقی در این باره دارد. یک رسانه نیوزیلندی گزارشی از فعالیت های مقیمی منتشر کرده که بخشی از آن را می خوانید؛
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از خبرآنلاین، فاطمه مقیمی 26 سال پیش دوران سختی را برای شروع تجارت حمل و نقلش در ایران گذراند.
 
 با مقیمی 57 ساله در اتاق بازرگانی و صنعت ایران، جایی که در تاریخ 130 ساله فعالیتش، او را به عنوان نخستین زن عضو هیات مدیره، پذیرفته، گفت: همه جای دنیا فکر می کنند حمل و نقل کاری مردانه است. درواقع چنین تصوری فقط مختص به ایران نیست.
 
زمانی که خانم مقیمی می خواست گواهینامه رانندگی با کامیون و خودروهای سنگین بگیرد، همه می گفتند غیرممکن است. این درحالی است که در ایران هیچ قانونی نگفته که رانندگی با ماشین های سنگین فقط برای مردان است. اما در فرهنگ عمومی، اینکه زنی سوار کامیون شود، برای خیلی ها غیرقابل قبول است.
 
فاطمه مقیمی به پشتوانه قانون به تلاشش ادامه داد و توانست گواهینامه رانندگی با ماشین سنگین را بگیرد. هنوز هم گهگاهی او با تریلی و کامیون رانندگی می کند.
 
مقیمی می گوید شرکت بین المللی حمل و نقلش یکی از 5 شرکت حمل نقل برتر ایران است. او در آمد یا سودش را اعلام نکرده اما می گوید شرکتش در این مدت برایش بسیار سودآور بوده است.
 
در یک روز شنبه معمولی او کلاس کارآفرینی داشت. بعضی از پیشنهاد های او بسیار ساده بودند؛ پیشنهادهایی که هیچ ربطی به جنسیت نداشت.
 
مقیمی در این باره گفت: این هیچ ربطه به جنسیت من به عنوان زن ندارد، وقتی که احساس می کنید که در یک کار متخصص هستید و می توانید آن را انجام دهید می توانید آن را به جامعه و یا هرچیزی انتقال دهید.
برچسب ها: نیوزلند ، کارآفرین ، تجارت
نام:
ایمیل:
* نظر: