کد خبر: ۲۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
تصویب کلیات و جزئیات برجام در مجلس شورای اسلامی به همراه سخنان شب گذشته رئیس جمهور در خصوص مسائل اقتصادی دو اتفاق مهم سیاسی و اقتصادی بورس که منجر به واکنش سریع بورس تهران و بازگشت امید از دست رفته به تالار شیشه‌ای شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، بورس تهران در شرایطی با رکود مزمن دسته و پنجه نرم می کرد و در انتظار انتشار اخبار خوش سیاسی و اقتصادی بود که روز گذشته با تصویب جزئیات برجام در مجلس روند مثبت خود را آغاز کرد و امروز نیز بعد از سخنان شب گذشته رئیس جمهور در خصوص مسائل اقتصادی به روند صعودی خود شدت داد به طوری که سخنان رئیس جمهور در شب گذشته در خصوص مسائل اقتصادی در کنار تصویب برجام در مجلس توانست روند منفی بورس را متوقف کرده و امید تازه‌ای به این بازار رنجور تزریق کند.

سخنان امیدوار کننده رئیس جمهور در خصوص نرخ سود بانکی و جهش اقتصادی فضای تالار شیشه‌ای را بعد از ماه‌ها رکود تغییر داد و منجر به ایجاد انگیزه در بین اهالی تالار شیشه‌ای شد. این اخبار در حالی منتشر شد که سهامداران به دلیل سیاست‌های دولت در خصوص صنایع مختلف از سرمایه‌گذاری در تالار شیشه‌ای نا امید شده و سرمایه خود را با زیان به سمت بازار پول هدایت کردند اما سخنان دیشب موجب بازگشت امید و رشد طرف تقاضا شد و امیدها را نسبت به آینده بازار سرمایه تقویت کرد.

اظهارات امیدوارکننده رئیس جمهور در خصوص وضعیت اقتصادی و چراغ سبز بورس به این اظهارات و بازگشت انگیزه به تالار شیشه‌ای نشان داد که بورس تهران بیشتر تحت تاثیر اخبار اقتصادی بوده و به خبرهای مثبت و منفی در این بخش واکنش بیشتری نسبت به رویدادهای سیاسی نشان می‌دهد.

بر این اساس سخنان روحانی در خصوص جهش اقتصادی و همچنین 4 اقدام بانکی دولت و نیز کاهش سپرده قانونی بانکها منجر به روی آوردن سهامدارن به سهام شرکت‌های بانکی و معاملات پر حجم در این گروه شد به طوری که با رشد قیمت شرکتهای بانکی در معاملات امروز شاخص بورس تهران تا نیمه معاملات رشد 400 واحدی را تجربه کرد.

برچسب ها: بورس ، سهام ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار