کد خبر: ۲۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هر دو طرف به تعهدات خود جهت اجرای برجام متعهد هستد.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از ایسنا، بر اساس این بیانیه، کمیسیون مشترک ایران و گروه 1+5 فردا دوشنبه بر اساس توافق قبلی تشکیل جلسه خواهد داد تا اقدامات لازم را در این چارچوب انجام دهد.
 
هم‌چنین در این بیانیه قید شده آژانس تدابیر لازم را برای نظارت بر راستی‌آزمایی درنظر می‌گیرد.
 
متن کامل بیانیه مشترک فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپایی و دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به این شرح است:
 
امروز «روز تصویب» برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است. این نتیجه تکمیل موفقیت‌آمیز بررسی برجام توسط نهادهای قانونگذاری کشورهای ما است. این نقطه عطف دیگری است که ما را یک گام دیگر به آغاز اجرای برجام، که قویاً به آن متعهد هستیم، نزدیک‌تر می‌کند. ما زمان‌بندی در نظر گرفته شده در برجام را رعایت کرده‌ایم که بیانگر اراده جمعی ‌ما برای پایبندی به مفاد آن است.
 
اکنون ایران اجرای تعهدات خود در زمینه هسته‌ای را با هدف تکمیل کامل و مؤثر آن‌ها آغاز خواهد کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مقدمات لازم برای نظارت و راستی‌آزمایی این گام‌ها را انجام خواهد داد.
 
امروز اتحادیه اروپایی چارچوب قانونی لازم برای برداشتن تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای را تصویب کرد. این قوانین در «روز اجرایی شدن» برجام، هم‌زمان با اجرای اقدامات هسته‌ای توافق شده توسط ایران و راستی‌آزمایی آن‌ها از سوی آژانس، لازم‌الاجرا خواهد شد.
 
امروز ایالات متحده برای توقف اعمال تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای کنگره هم‌چنان که در برجام مشخص شده است، اقدام می‌کند. این اقدام از روز اجرایی شدن برجام، زمانی که آژانس اجرای اقدامات هسته‌ای توافق شده توسط ایران را راستی‌آزمایی کند، لازم‌الاجرا خواهد گردید و نیز دستور اتخاذ تمامی تدابیر مقتضی دیگر برای توقف اعمال تحریم‌ها، شامل لغو دستورات اجرایی و صدور مجوز فعالیت‌ها هم‌چنان که در برجام مشخص شده است، صادر می‌شود.‌
 
به منظور فراهم کرن هرچه بیش‌تر زمینه‌های لازم برای اجرای برجام، کمیسیون مشترک پیش‌بینی شده در برجام اولین نشست خود در سطح مدیران سیاسی را در تاریخ 27 مهر در وین برگزار خواهد کرد.
 
همه طرف‌ها کماکان قویاً متعهد هستند که اجرای برجام در سریع‌ترین زمان ممکن را تضمین کنند. بدین منظور، ما همه آمادگی‌های لازم را فراهم خواهیم کرد.
 
مخاطبان این خبر می‌توانند متن فارسی قطعنامه 2231 رااینجا و متن فارسی برجام و ضمائم آن را نیز اینجا مشاهد کنند.
برچسب ها: برجام ، ظریف ، موگرینی
نام:
ایمیل:
* نظر: