کد خبر: ۲۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد درباره ضعیت سالن اصلی تئاتر شهر تأکید کرد که در صورت توافق کارگردان نمایش «ترور» برای جمع‌آوری تمامی قطعات ماشینری صحنه، امنیت لازم برای اجرا فراهم می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین،مسعود معمار درباره کارشناسی‌های انجام شده درباره سقوط پیشانی آهنی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در روز شنبه ۲۵ مهرماه به خبرنگار مهر گفت: کارشناسی لازم در خصوص این حادثه انجام شده و کلیات قضیه حاکی از آن است که این حادثه بر اساس بی‌دقتی رخ داده است. ماشینری پیشانی سالن اصلی نباید حرکت داده می‌شد زیرا مدت‌ها است که این ماشینری ثابت مانده بود و نباید کار می‌کرد و به راه‌انداخته می‌شد.
 
وی ادامه داد: وقتی بدون توجه به این نکات و با بی‌دقتی ماشینری پیشانی به حرکت درآمده، جرثقیل این پیشانی آزاده شده و باعث پاره شدن یکی از سیم‌بکسل‌های نگهدارنده پیشانی شده و حادثه رخ داده است. اینکه کارگردان یک اثر تصمیم می‌گیرد، آن تصمیم نباید در هر شرایطی انجام شود. اگر ماشینری حرکت داده نمی‌شد، ما در زمان در نظر گرفته شده برای بازسازی سالن اصلی کل قطعات ماشینری را تعویض کرده و آن را به راه می‌انداختیم.
 
معمار درباره وضعیت فعلی سالن اصلی و شرایط ایمنی لازم برای اجرای عمومی نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی که قرار بود از ۱۳ آبان روی صحنه برود، توضیح داد: ما حدود ۳ تا ۴ ساعت جلسه کارشناسی داشتیم که طی آن قرار شد کل قطعات ماشینری متحرک سالن اصلی پایین آورده شود زیرا هیچکدام از قطعات متحرک ماشینری، بعد از سقوط پیشانی سالن اصلی دیگر از امنیت لازم برخوردار نیستند.
 
مسئول پروژه بازسازی مجموعه تئاتر شهر تأکید کرد: قرار است جلسه‌ای را با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و کارگردان نمایش «ترور» داشته باشیم. شرط ما برای اجرای این نمایش در سالن اصلی این است که کلیه قطعات ماشینری متحرک سقف سالن اصلی، پایین آورده شوند. این اتفاق باعث می‌شود که تعداد نورهای سالن اصلی کمتر و امکانات نوری آن محدود شود. اگر کارگردان نمایش «ترور» بپذیرد که با این تعداد نور کمتر، اثر را روی صحنه ببرد به لحاظ ایمنی مشکلی پیش نخواهد آمد ولی در غیر اینصورت، ایمنی سالن اصلی را تأیید نمی‌کنیم و سالن باید تعطیل شود.
 
وی درباره این نکته که در صورت پذیرفته شدن شرط مدنظر توسط کارگردان نمایش «ترور» جمع آوری قطعات ماشینری متحرک سقف سالن اصلی در چه مدت زمانی انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر این شرط پذیرفته شود، در طول یک هفته کل قطعات ماشینری جدا شده و پایین آورده می‌شوند تا سالن به لحاظ ایمنی آمادگی میزبانی نمایش «ترور» را داشته باشد.
 
​معمار درباره چگونگی تعمیر ماشینری متحرک سقف سالن اصلی، توضیح داد: قطعات این ماشینری در ایران تولید نمی‌شود و در کشور چین نیز که این قطعات تولید می‌شوند از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیستند. این قطعات در کشورهای اروپایی تولید می‌شوند و ما حدود ۶ ماه زمان برای مطالعات و طراحی این قطعات داریم تا در کشور آلمان ساخته شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: