کد خبر: ۲۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
معاون مرکز مدیریت راه های کشور از برنامه وزارت راه و شهرسازی برای نصب حدود 2 هزار سامانه ثبت تخلفات رانندگی در راه های کشورخبر داد.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «مرتضی یوسفی» در خصوص آخرین وضعیت تجهیز محورهای شریانی کشور به سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور گفت: اجرای قرارداد نصب یک هزار و 879 سامانه در محورهای شریانی کشور از دهم خردادماه سال جاری آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در مدت هشت سال این سامانه ها در محورهای مهم نصب می شود، افزود: در سه سال ابتدایی عملیات نصب، اجرا و بهره برداری و تا پایان سال هشتم نیز پشتیبانی و نگهداری تمام سامانه ها در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، آزادراه های تهران - ساوه، تهران - قم - اصفهان، کرج - قزوین- زنجان - تبریز، قزوین- رشت و برخی محورهای بزرگراهی تا پایان امسال به حدود 220 سامانه ثبت تخلفات رانندگی تجهیز می شوند.
این مقام وزارت راه و شهرسازی افزود: همچنین پیمانکار موظف است تا دهم خرداد ماه سال آینده 600 سامانه را در محورهای شریانی کشور نصب، اجرا و بهره برداری کند.
وی گفت: علاوه بر این تعداد، 400 سامانه موجود نیز به پیمانکار جهت پشتیبانی و نگهداری تحویل خواهد شد که در سال نخست، 35 قرارگاه پلیس راه کشور جهت مانیتورینگ در استان های کشور تجهیز می شوند.
معاون مرکز مدیریت راه های کشور درباره اقدامات انجام شده در سال جاری نیز گفت: در دی ماه امسال حدود 74 سامانه در محورهای تهران- ساوه ، تهران- قم و قم - اصفهان نصب و به بهره برداری می رسد.
وی افزود: تاکنون از400 سامانه ثبت تخلفات موجود، 350 سامانه برای نگهداری و پشتیبانی به پیمانکار تحویل داده شده است.
یوسفی با بیان اینکه فرآیند مکان یابی نصب سامانه های ثبت تخلف در محور کرج - قزوین- زنجان- تبریز و محور قزوین- رشت نیز انجام شده است افزود: سامانه پیامکی اطلاع رسانی به متخلفان بر اساس ثبت تخلف در سامانه های موجود نیز عملیاتی می شود.
وی افزود: با 17 هزار کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه ها و 14 هزار و 480 بزرگراه ، طول راه های کشور به حدود 34 هزار و 600 کیلومتر رسیده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: