کد خبر: ۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
معاون پشین وزیر امور خارجه آمریکا گفت که مبنای برنامه جامع اقدام مشترک راستی آزمایی است نه اعتماد.
ویلیام برنز، معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا که گفته می‌شود نقشی کلیدی در آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 داشته در گفت‌وگو با روزنامه فایننشیال تایمز به مسائل مختلف منطقه‌ای شامل سوریه و به علاوه توافق هسته‌ای پرداخت.
 
به گزارش خبر آنلاین، برنز در پاسخ به سوالی درباره‌ مذاکرات دو جانبه‌اش با ایران که در عمان برگزار شد، گفت که در آن زمان چند روزی صحبت کردیم و این که توانستیم در این عصر و دوره برای چنین مدتی طولانی گفت‌وگوها را محرمانه نگه داریم تعجب آور است.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ اینکه آیا می‌توانست به طرف ایرانی اعتماد کند، گفت: هیچ گاه این مساله برای من مطرح نبود که می‌شود به آنها (ایرانی‌ها ) اعتماد کرد یا نه. مساله دیگری در این میان مطرح است، این که آیا آنها می‌توانند ( به تعهدات‌شان ) عمل کنند یا نه.
 
این معاون پشین وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) بر مبنای راستی ‌آزمایی است ، نه اعتماد.
 
وی در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان این که آغاز جنگ عراق از سوی آمریکا و انگلیس اشتباه بوده است، اذعان کرد که واشنگتن در سوریه نیز اشتباهاتی داشته است.

خرآنلاین
برچسب ها: مذاکرات ، آمریکا ، عمان
نام:
ایمیل:
* نظر: