کد خبر: ۲۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
مهدیان اعلام کرد
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی سیل ایلام پرداخت تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض مالی در دستور کار قرار گرفته است.

عزیزالله مهدیان پس از واقعه سیل ایلام از لزوم احداث 600 واحد شهری و 300 واحد مسکونی روستایی در این استان خبر داد و گفت: وام های 30، 20 و 10 میلیون تومانی احداث خانه های شهری، روستایی و تعمیرات به خسارت دیدگان سیل استان ایلام اختصاص می یابد.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله، طوفان و سایر بلایای طبیعی مسئول بازسازی اماکن مسکونی و تجاری است، همچنین ساخت و بازسازی اماکن عمومی همچون مساجد، مدارس و امثال آن نیز بعضا توسط بنیاد انجام می شود.
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در استان ایلام نزدیک به 15 هزار واحد مسکونی خسارات جزیی تا کلی دیده اند، همچنین برخی از خانه ها نیز در این استان به دلیل فرسودگی ویران و تخریب شدند.
وی یادآورشد: بنیاد مسکن با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مدیریت بحران کشور 17 آبان ماه گزارش نهایی خسارات را در جلسه هیات وزیران اعلام کرد که به تصویب رسید و هم اکنون در حال کارشناسی میزان دقیق خسارات واحدها، تشکیل پرونده و در نهایت اعطای کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت در این منطقه هستیم است.
مهدیان گفت: تعدادی از خانه هایی که در سیل اخیر استان ایلام آسیب دیدند، در حریم رودخانه ها یا بعضا در بستر رودخانه ها بودند که برای آن ها نیز با کمک شهرداری برنامه ریزی کرده ایم تا شهرداری خانه هایی را که در حریم یا بستر قرار گرفته اند، مشخص کند که در نهایت باید این واحدهای مسکونی جابه جا شوند، زیرا در مکان قبلی سکونت یعنی در حریم رودخانه به آنها تسهیلات تعلق نخواهد گرفت، لذا به دنبال آن هستیم تا با کمک وزارت راه و شهرسازی زمین تامین کنیم و این افراد را جابه جا کنیم تا دیگر در بستر رودخانه یا در حریم رودخانه ها قرار نگیرند.
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای بازسازی هر چه سریعتر واحدهای آسیب دیده برای واحدهای احداثی شهرها 30 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 5 درصد و همچنین 6 میلیون تومان وام بلاعوض، برای واحدهای تعمیری حداکثر تا 10 میلیون تومان تسهیلات و 2 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.
معاون بنیاد مسکن گفت: در مناطق روستایی وام 20 میلیون تومانی برای واحدهای احداثی با وام بلاعوض 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده و در مورد تعمیرات روستایی نیز مانند تعمیرات شهری تسهیلات و کمک ها همانند تعمیرات واحدهای شهری پیش بینی شده است و به واحدهای تجاری نیز مانند واحدهای تعمیری تسهیلات اختصاص خواهد یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر: