کد خبر: ۲۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
معاون زنگنه خبر داد:
معاون وزیر نفت با اشاره به بررسی سناریوهای مختلف حفظ کارت بنزین، گفت: تاکنون جزئیات هیچ یک از سناریوهای جریمه و تشویق مردم برای خرید بنزین با کارت شخصی و یا کارت سوخت جایگاهداران نهایی نشده است.
عباس کاظمی  با بیان اینکه عرضه کارتی بنزین پس از به پایان رسیدن دوره زمانی مصرف سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی موجود در کارت‌ها ادامه می‌یابد، گفت: دولت و وزارت نفت هیچ برنامه‌ای به منظور حذف کارت هوشمند سوخت و عرضه کارتی بنزین و گازوئیل ندارد.

معاون وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که سناریویی در حال بررسی و تصویب قرار دارد که هر کسی از کارت جایگاهداران برای خرید بنزین استفاده کند، باید هزینه بیشتری پرداخت کند؟ تصریح کرد: سناریوهای متفاوتی مطرح است ولی تا تصویب نشود، قابل استناد نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه کارت هوشمند سوخت بنزین همچنان حفظ خواهد شد، اظهار داشت: اطلاعات بسیار زیادی از تراکنش عرضه کارتی سوخت می توانیم به‌دست آوریم که برای برنامه ریزی‌های بعدی کمک می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارت هوشمند سوخت را پس از تک نرخی شدن عرضه بنزین کماکان حفظ خواهیم کرد، یادآور شد: با این وجود درخصوص عرضه کارتی گازوئیل یک سناریوی مطرح بوده که هنوز به تصویب نرسیده است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، افزود: در صورت تصویب این طرح اگر کسی کارتش را فراموش کند، بابت خرید گازوئیل با کارت جایگاهداران باید هزینه بیشتری پرداخت کند که البته نهایی نشده است.

کاظمی همچنین در پاسخ به این پرسش مهر مبی بر اینکه به نظر می رسد مردم در صورت گم کردن کارت بنزین حتی برای دریافت کارت المثنی از انگیزه کافی برخوردار نیستند؟ گفت: درست است، زیرا هم اکنون با استفاده از کارت جایگاهداران به راحتی سوخت گیری را انجام می‌دهند و حساسیتی برای دریافت کارت المثنی بنزین ندارند.

در همین حال، سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه مهلت استفاده از سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی در کارت‌ها تا ۳۰ آبان ماه سال جاری به پایان می رسد، گفت: هم اکنون کمتر از ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی در کارت ها ذخیره وجود دارد که پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه امسال، ۵۰ میلیون لیتر از میزان این سهمیه مصرف شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: بخشی از سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی مربوط به خودروهایی است که دیگر تردد نداشته و یا اصلا وجود ندارند.

این در حالی است که سیدمحسن روحانی رئیس سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اخیرا با بیان اینکه مردم دیگر انگیزه‌ای برای گرفتن کارت المثنی ندارند، تاکید کرده است: در طول چند ماه گذشته صدور کارت المثنی بنزین کاهشی ۴۰ درصدی داشته است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه اخیرا پیشنهادی ارائه شده  مبنی بر اینکه رانندگانی که کارت سوخت نداشته باشند، باید مبلغ بیشتری برای خرید بنزین پرداخت کنند، اظهار کرده است: اجرای این طرح پیشنهادی باعث بالا رفتن انگیزه در بین مردم می‌شود که البته هنوز جمع‌بندی کامل حاصل نشده و سایر روش‌ها هم در حال بررسی است.

حال از دولت خبر می‌رسد وزارت نفت با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرحی در دست بررسی دارد که در صورت تصویب نهایی، مردم ترغیب می‌شوند از کارت سوخت خودروی خود استفاده کنند.

در این طرح پیش بینی شده است که مردم در صورت استفاده از کارت سوخت جایگاهداران باید مبلغی بیشتر از ۱۰۰۰ تومان بپردازند. برهمین اساس، دارندگان خودرو مجبور خواهند شد که از کارت سوخت خودروی خود به میزان لازم استفاده کنند و تنها برای مصارف اضطراری به سمت استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران بروند.

منبعکایسنا

برچسب ها: بنرین ، نفت ، نجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: