کد خبر: ۲۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
به تازگی شرکت‌های هواپیمایی داخلی با احتساب دو ایرلاین تازه تأسیس، موفق شدند ۵۰ فروند هواپیمای مسافری خریداری کنند که به تدریج در حال ورود به کشور است و تا پایان سال همه این هواپیماها وارد ناوگان هوایی می‌شود.
یک منبع آگاه در فرودگاه گفته است، تا پایان سال جاری 50 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود و تهیه همه این هواپیماها در قالب «خرید» است و اصلاً «اجاره به شرط تملیک» فعلاً نداریم.

وی بیان کرد: در شرایط پس از تحریم است که موضوع اجاره به شرط تملیک هواپیما بیش‌تر نمود می‌یابد.

* اعلام آمادگی دو شرکت هواپیمایی قدرتمند دنیا برای فروش هواپیما به ایران

این منبع آگاه ادامه داد: همچنین به‌ تازگی دو شرکت هواپیمایی قدرتمند دنیا اعلام کردند که حاضرند در قالب اجاره به شرط تملیک، هواپیمای مسافری در اختیار ایران قرار دهند.

وی افزود: این دو شرکت اعلام کرده‌اند که حاضرند هواپیماها را بدون پیش پرداخت و‌ فقط در قالب اقساط «طبق قانون اجاره به شرط تملیک»، به ایران واگذار کنند، البته این را هم گفته‌اند که باید نتایج برجام واضح‌تر شود.

این منبع آگاه گفت: کاهش واسطه‌گری در این سیستم و صنعت حمل و نقل هوایی موجب کاهش بسزای هزینه شرکت‌های هواپیمایی در خرید هواپیما می‌شود و این در رشد و ارتقا کیفیت خدمات تأثیر بسزایی دارد.

* آغاز فعالیت ایرلاین جدید «تهران‌ایر» با 10 فروند ایرباس

وی اظهار داشت: همچنین بزودی شرکت هواپیمایی «تهران‌ایر» با 10 فروند هواپیمای ایرباس 320 به ریاست مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور، کار خود را در کشور آغاز خواهد کرد.

به گزارش فارس، پیش از این‌ نیز خبرگزاری فارس از ورود هواپیماهای بوئینگ 400ـ737 و یک فروند هواپیمای AVRO از نسل هواپیماهای BAE انگلیسی به کشور خبر داده بود.

روز هشتم آبان امسال، یک فروند هواپیمای AVRO از نسل هواپیماهای BAE انگلیسی وارد کشور شد که توسط شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده است.

در این گزارش خبر از تأسیس ایرلاین جدیدی به نام «نسیم» داده شد؛ مرکزیت ایرلاین مذکور در اصفهان است، ‌شرکت هواپیمایی «نسیم» 8 فروند هواپیما خریداری کرده است؛ این ایرلاین حاصل جوینت گروهی از آژانس‌هایی است که بیشترین چارتر مسیر نجف را آنها انجام می‌دهند؛ در حال حاضر ایرلاین مذکور با نام تجاری «بهشت نسیم امین»‌ چارتر می‌کند. ‌این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که تا 22 بهمن ماه امسال پروازهای خود را راه‌اندازی خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد فروش بلیت آنها به ایام نوروز 95 برسد.

‌‌درواقع به تازگی 13 فروند بوئینگ 400ـ737 برای کشور خریداری شده است که 3 فروند آن به شرکت هواپیمایی کاسپین می‌رسد، 2 فروند از این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و 8 فروند متعلق به شرکت هواپیمایی «نسیم» است.‌

همه این بوئینگ‌های خریداری شده تولید سال‌های 1995 تا 2000 میلادی هستند که موافقت اصولی و مجوز پذیرش هواپیما‌ها اخذ شده است. تهیه همه این هواپیماها در قالب «خرید» است و اصلاً اجاره به شرط تملیک نداریم؛ در شرایط پس از تحریم است که موضوع اجاره به شرط تملیک هواپیما بیش‌تر نمود می‌یابد.

‌هواپیماهای مذکور اغلب دارای سن 15 سال به بالا هستند، ‌خرید این هواپیماها و موافقت‌نامه‌های اصولی آن پیش از تصویب این قانون انجام شد‌.


منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: