کد خبر: ۲۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
تیم ملی فوتبال ایران امروز ( سه شنبه ) با پیروزی مقابل گوام، صعود خود به دور دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را قطعی کرد.
 شاگردان کارلوس کی روش از ساعت 9 صبح امروز (سه شنبه) به وقت تهران در زمین چمن مصنوعی دِدِدوی جزیره گوام به میدان رفتند که این دیدار با نتیجه شش بر صفر به سود ایران به پایان رسید.
این نتیجه در حالی رقم خورد که گوام در سه مسابقه خانگی قبلی اش بدون شکست بود و هفت امتیاز کسب کرده بود.
سرمربی تیم ملی ایران در این مسابقه تیم خود را با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، عزت الله پورقاز، رامین رضاییان، میلاد محمدی، آندرانیک تیموریان، کمال الدین کامیابی نیا، اشکان دژاگه (از دقیقه 58 علیرضا جهانبخش)، کریم انصاری فرد، مهدی ترابی (از دقیقه 43 مسعود شجاعی) و مهدی طارمی (از دقیقه 70 خسرو حیدری) به میدان فرستاد.
تیم ملی ایران در این مسابقه در حالی به میدان رفت که به دلیل صادر نشدن ویزای چند بازیکن، 21 بازیکن در فهرست خود داشت.
در 10 دقیقه ابتدایی مسابقه، توپ و میدان در اختیار شاگردان کی روش بود اما موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف خلق نمی شد. نخستین موقعیت جدی ایران تبدیل به گل نخست مسابقه نیز شد. در دقیقه 12 مهدی ترابی با پاسی در عمق مهدی طارمی را در موقعیت تک به تک با دروازه بان حریف قرار داد و طارمی هم به زیبایی و به صورت تک ضرب توپ را به گوشه دروازه گوام فرستاد.
ترابی که چهره درخشان ترکیب ایران در این مسابقه بود، در دقیقه 26 و پس از انجام یک حرکت تکنیکی و دریبل چند بازیکن حریف، به مقابل دروازه گوام رسید اما ضربه چپ او بسیار آرام و کوتاه بود و به راحتی در دستان دروازه بان قرار گرفت.
در دقیقه 30 مسابقه گل دوم ایران به ثمر رسید. در این دقیقه کریم انصاری فرد پس از نفوذ به گوشه محوطه جریمه از جناح راست، قصد داشت توپ را به مقابل دروازه پاس بدهد اما مدافعان حریف آن را دفع کردند که همین توپ برگشتی با شوت بغل پای کمال الدین کامیابی نیا از روی خط محوطه جریمه، به گوشه دروازه گوام رفت. طارمی در این صحنه دقیقا در نقطه ای قرار داشت که توپ کامیابی نیا به سوی آن شلیک شده بود اما به خوبی خود را کنار کشید تا مانع به ثمر رسیدن گل دوم ایران نشود.
در دقیقه 35 اشکان دژاگه خیلی ساده کارت زرد گرفت. دژاگه یک ضربه ایستگاهی را قبل از سوت داور زد و داور سخت گیر مسابقه نیز که معتقد بود اعلام کرده است که پس از سوت ضربه بزنید، بازیکن ایران را با کارت زرد جریمه کرد. دژاگه با این اخطار مسابقه بعدی تیم ملی مقابل هند را از دست داد.
نیمه نخست با برتری دو بر صفر ایران به پایان رسید اما ملی پوشان کشورمان نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند.
در دقیقه 49 مهدی طارمی در محوطه جریمه و در موقعیتی خوب صاحب توپ شد اما ترجیح داد به جای تلاش برای گلزنی با پاس پشت پای زیبایی، رامین رضائیان را در موقعیت گل قرار دهد. رضائیان نیز از این فرصت به خوبی استفاده کرد و شوتی روانه دروازه کرد که پس از برخورد با مدافع حریف، به گل سوم ایران تبدیل شد.
در دقیقه 51 طارمی یک بار دیگر در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما مدافع حریف او را در محوطه جریمه سرنگون کرد تا داور علاوه بر اعلام ضربه پنالتی، مدافع گوام را با کارت قرمز جریمه کند. مسعود شجاعی این پنالتی را به گل تبدیل کرد.
در دقیقه 53 رامین رضائیان پس از نفوذ از جناح راست، توپ را در گوشه محوطه جریمه و کنار خط طولی به دژاگه داد. دژاگه هم توپ را به دهانه دروازه ارسال کرد که کریم انصاری فرد از این توپ مقابل دروازه خالی برای زدن گل پنجم ایران بهره برد.
مهدی طارمی که عملکرد فوق العاده ای در این مسابقه داشت، در دقیقه 62 گل دوم خود و ششم ایران را وارد دروازه گوام کرد. در این دقیقه، مسعود شجاعی با پاس در عمق کریم انصاری فرد را صاحب توپ کرد که انصاری فرد هم با پاسی تک ضرب، توپ را به طارمی رساند. طارمی هم به خوبی برای باز کردن دروازه حریف استفاده کرد.
در دقیقه 72 نخستین موقعیت جدی برای گوام به وجود آمد که باعث اخراج علیرضا بیرانوند شد. بیرانوند که در مقابل نفوذ بازیکن حریف از دروازه خارج شده بود، بیرون محوطه جریمه مهاجم گوام را سرنگون کرد تا داور وی را با کارت قرمز جریمه کند. با توجه به اینکه کی روش هر سه تعویض خود را انجام داده بود، عزت الله پورقاز مدافع ایران با پوشیدن لباس دروازه بانی مجبور شد از دروازه تیم ملی ایران دفاع کند.
تعویض دفاعی کی روش که حیدری را در دقیقه 70 به جای طارمی به میدان فرستاد و سپس اخراج بیرانوند و ده نفره شدن ایران باعث شد میل به هجوم در تیم ملی کشورمان کاهش پیدا کند و بازیکنان بیشتر تلاش کردند بازی را حفظ کنند.
تا پایان مسابقه توپ بیشتر در میانه های میدان در جریان بود و موقعیت چندانی برای گلزنی روی دروازه گوام ایجاد نشد. پورقاز هم که در دومین مسابقه ملی خود مجبور به حضور در دروازه شده بود، خیلی به زحمت نیفتاد.
تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی 14 امتیازی شد و در حالی که دو مسابقه دیگر تا پایان رقابت های این مرحله در پیش دارد، صعود خود به دور بعدی رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های آسیا 2019 امارات را قطعی کرد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: