کد خبر: ۲۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
به دنبال صدور مجوز نمایندگی فورد و احتمال ورود کرایسلر
یک شرکت ایرانی اقدام به اخذ نمایندگی فورد در ایران کرده است. از سوی دیگر با آمدن شرکت فیات-کرایسلر به ایران ممکن است پای کرایسلر هم به ایران باز شود.

 علاوه بر شرکت‌هایی که نمایندگی محصولات فورد را از شرکت ثالث گرفته‌اند، با آمدن فیات به ایران ممکن است راه دیگری برای ورود خودروهای عضلانی آمریکایی به ایران باز شود.

در آخرین روزهای مانده به اجرای دوباره مقررات جلوگیری از واردات محصولات یک برند خارجی از کشور ثالث، یک شرکت ایرانی نمایندگی شرکت آمریکایی فورد را در ایران گرفته است.

شرکت آرتمن موتور کاسپین با اخذ نمایندگی از نمایندگی رومانیایی شرکت فورد، اقدام به اخذ نمایندگی شرکت فورد در ایران کرده است. شرکت فورد در رومانی یک کارخانه تولید خودرو فورد هم دارد.

دولت از سال 90 اقدام به حذف موقت مقرراتی کرد که در آن خرید خودروها از طریق شرکت ثالث یا نمایندگی‌های شرکت مادر امکان‌پذیر بود. اما با رسیدن به توافق بین ایران و 1+5 وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد این مقررات را مجددا عملی کند تا نمایندگی‌های ایرانی با خود شرکت مادر در ارتباط باشند.

در آخرین روزهای باقی مانند تا اجرای دوباره این مقررات، شرکت آرتمن موتور کاسپین اقدام به کسب نمایندگی از یک شرکت رومانیایی کرده است تا بتواند محصولات فورد را به ایران وارد کند.

شرکت فورد از بزرگترین خودروسازان جهان و دومین خودروساز آمریکا است. این شرکت سازنده پرفروش‌ترین خودروی آمریکایی یعنی فورد اف-150 است.

از سوی دیگر احتمال دارد با ورود هیات ایتالیایی به ایران و بازدید آنها از ایران خودرو، به نوعی دیگر پای خودروهای آمریکایی به ایران باز شود.

به گفته احمد پورفلاح، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا، امروز ایتالیایی‌ها از شرکت ایران‌خودرو دیدن خواهند کرد و احتمال همکاری بین ایران‌خودرو و ایتالیایی‌ها شدت گرفته است.

شرکت فیات بزرگترین خودروساز ایتالیایی است و تقریبا هر شرکت خودروساز دیگر ایتالیایی دیگری زیر مجموعه این شرکت است. از سوی دیگر این شرکت با خرید کرایسلر آمریکا و ادغام با آن تبدیل به فیات کرایسلر شده است. به عبارت دیگر آمدن فیات به ایران می‌تواند منجر به حضور خودروهای کرایسلر در خیابان‌های کشور شود.

حالا فقط مانده شرکتی پیدا شود و نمایندگی خودروهای جنرال موتورز را از آن خود کند تا شاهد همه خودروهای معروف آمریکایی در خیابان‌های ایران باشیم. با توجه به علاقه ایرانی‌ها به خودروهای عضلانی و پیکاپ آمریکایی، در صورت ورود این خودروها به کشور، احتمالا از استقبال خوبی هم برخوردار خواهند بود.

منبع:آنا

برچسب ها: فورد ، فیات ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: