کد خبر: ۲۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
هشتمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی با هدف توسعه سامانه های نوین آبیاری و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات این بخش از 24 تا 27 آذرماه امسال در استان البرز برگزار می شود.
در این نمایشگاه نهاده ها شامل کود، سم، بذر، سازه های گلخانه ای و بطورعمده سازندگان و واردکنندگان تجهیزات آبیاری، آبرسانی، لوله و اتصالات مربوط به جدیدترین انواع سیستم های آبیاری و تجهیزات و همچنین طراحی و مهندسی و اجرای روش های مختلف در عرصه سامانه ها نوین آبیاری هوشمند عرضه می شود.
در سال های گذشته حدود 80 شرکت فعال در این نمایشگاه از 27 استان کشور حضور داشتند.
این نمایشگاه با هدف ارائه توانمندی های مرتبط به سامانه های نوین آبیاری، ایجاد رقابت سالم میان سازندگان، وارد کنندگان، طراحان، مجریان و رونق بازرگانی برپا شده است.
براساس این گزارش، از آنجایی که موضوع آب و خاک و همه تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد به دلیل نوع فعالیت و ماهیت آن کمتر دیده می شود، با اجماع توانمندی های ساخت و طراحی مهندسی، این باور عمومی به وجود می آید که ظرفیت لازم برای تجهیز 400 هزار هکتار زمین زراعی به سامانه های نوین آبیاری از نظر لوله و اتصالات، تجهیزات، طراحی و مهندسی وجود دارد.
در عین حال آموزش، ترویج کشاورزان و کارشناسان و آشنایی آنان با پدیده های نوین در عرصه سامانه های آبیاری از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
همچنین مباحثی از جمله استفاده از بذرهای مناسب برای کاهش مصرف آب، زمین های دیم و شور و تاکید بر به کارگیری از سازه های گلخانه ای برای تولید از دیگر موضوعاتی است که در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: