کد خبر: ۲۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
رییس مرکز فن بازار ملی ایران:
رییس مرکز فن بازار ملی ایران از راه اندازی سه فن بازار منطقه ای در استان های البرز، قزوین و کرمانشاه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شبکه فن بازار ملی ایران نیز تا پایان سال 1395 تکمیل می شود.
اکبر قنبرپور در پنجمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای کشور اظهار کرد: تاکنون 13 فن بازار منطقه ای در کشور راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته، تا پایان سال جاری تقریبا نیمی از استان های کشور به شبکه فن بازار ملی ایران می پیوندند، افزود: همچنین در استان هایی که صنعت و فناوری توسعه پیدا نکرده است، فن بازار منطقه ای ایجاد می شود تا به انتقال فناوری کمک کند.
در ادامه این نشست محمدجواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه دوران تولید ثروت از طریق فعالیت های سخت افزاری به پایان رسیده و درحال حاضر فقط از طریق تولید دانش و فروش تکنولوژی می توان ثروت کسب کرد، ادامه داد: در مسیری گام برداشته ایم که کشورهای توسعه یافته مانند آمریکای شمالی و اروپا حدود پنج دهه پیش، این مسیر را طی کرده اند.
وی با بیان اینکه در ایران هنوز تمهیداتی در قالب سیاست های حمایتی ویژه صاحبان ایده و سرمایه گذاران درنظرگرفته نشده است، اظهار کرد: در خصوص عقد قراردادهای مشارکت و فروش فناوری هنوز مشکلاتی وجود دارد و در کشور نهاد یا مؤسسه ای که بستر سرمایه گذاری علاقمندان برای طرح های ریسک پذیر را تضمن کند، وجود ندارد.
بگی با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز و یکی از هفت کشور مطرح دارای ظرفیت های معدنی و عناصر راهبردی در دنیا است، افزود: با وجود این، هنوز نتوانسته ایم از منابع طبیعی و ذخایر ملی در زمینه تولید ثروت استفاده لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در قالب سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به توسعه صنایع دانش بنیان تاکید دارند، گفت: افراد در فن بازار می توانند ایده ها را به مرحله تجاری سازی برسانند و نیاز به فناوری، تجاری سازی و انتقال فناوری در کشور را تامین کنند.
در این نشست مدیران مراکز فن بازارها به بررسی لزوم توجه به تولید فناوری و تجاری سازی ایده ها پرداختند و بر اصل تجاری سازی ایده ها و فعالیت مستمر فن بازارهای کشور تاکید کردند.
همچنین در این نشست دو روزه که به منظور بررسی آخرین فعالیت های فن بازارها، هم افزایی و هماهنگی های بیشتر برگزار شد، آخرین وضعیت فن بازارهای کشور، عملکرد آنها بر اساس برنامه مصوب سال جاری، چالش ها و مشکلات پیش روی بازار فناوری، ارتباط فن بازارها با بازار دارایی فکری و نحوه درآمدزایی آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین در این نشست مدیران فن بازارهای منطقه ای کشور به ارایه برنامه های خود طی چهار ماهه دوم سال جاری پرداختند و بر تجاری سازی محصولات فناورانه، تجاری سازی فناوری، لیزینگ محصولات دانش بنیان، معرفی اختراعات به بازار دارایی فکری و برگزاری نشست های تخصصی تبادل فناوری تاکید کردند.
مرکز فن بازار ملی ایران بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وظیفه ایجاد و توسعه فن بازارهای عمومی و تخصصی در کشور را عهده دار است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: