کد خبر: ۲۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
حدود 92 درصد از سد اکباتان در حال حاضر خالی است که با احتساب ورود 690 لیتر در ثانیه به سد میزان ورود آب 2.2 درصد است که در سال گذشته 1.7 درصد بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در پاییز گفت:‌ با وجود بارش‌های اخیر سد اکباتان همدان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و نیازمند توجه بیشتر مردم در مصرف بهینه است.

مرتضی عزالدین در شورای مدیریت بحران استان همدان اظهار کرد:‌ در بارندگی های صورت گرفته در استان همدان به طور میانگین 147 میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش داشته که در این پراکندگی‌ها رزن با کمترین میزان بارش و نهاوند با بیشترین مقدار در ابتدا و انتهای جدول بارش‌ها هستند.

وی عنوان کرد: حدود 92 درصد از سد اکباتان در حال حاضر خالی است که با احتساب ورود 690 لیتر در ثانیه به سد میزان ورود آب 2.2 درصد است که در سال گذشته 1.7 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ کل آب شرب مصرفی روزانه بیش از 4 میلیون مترمکعب است که با وجود بارندگی‌های موجود باید در مصارف خود صرفه‌جویی داشته باشیم، چرا که وضعیت سد اکباتان از نظر ذخایر نامناسب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان 50 درصد آب مصرفی مردم همدان را از ذخایر سد اکباتان دانست و گفت:‌ در حال حاضر ذخایر آب به سمت برف و یخ رفته و تا ذوب شدن آنها آبی وارد سد نمی‌شود، بنابراین با مصرف بهینه می‌توان این میزان را تا سال بعد کنترل کرد در غیر این صورت تهدید کمبود آب در کمین مردم همدان است.

وی در خصوص آب‌رسانی به سد کلان در ملایر عنوان کرد:‌ تاکنون بیش از 5 میلیارد تومان برآورد هزینه داشته‌ایم؛ همچنین در برنامه آب‌رسانی به منطقه دره مرادبیگ نیز 30 درصد از هزینه‌های تعیین شده پرداخت شده که اگر کمک مردم منطقه به برنامه‌ریزی‌ها برسد می‌توانیم هزار لیتر در ثانیه آب را منتقل کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: