کد خبر: ۲۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
اگرچه به گفته مسئولان قیمت مسکن در تهران به حداقل خود رسیده است، واحدهای تجاری و مغازه‌ها برخلاف بازار راکد خرید و فروش، قیمت‌های عجیب و غریبی دارند.

بیش از دو سال است که رکود بر بازار مسکن حاکم است و در این میان طرح‌های اجراشده برای پایان دادن به این رکود نیز چندان راه به جایی نبرده است. هرچند نشانه‌هایی از رونق در این بازار با شروع سال 94 دیده شد.

حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مدعی است که حباب قیمتی مسکن خالی شده و نرخ‌‌ها به سال 89 برگشته است. حسام عقبایی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، نیز معتقد است که قیمت مسکن تا حد امکان در بازار فعلی کاهش یافته و دیگر ظرفیتی برای کاهش قیمت وجود ندارد.

هرچند رکود بخش مسکن در بخش واحدهای تجاری نیز حاکم است و بسیاری از این واحدها در مجتمع‌های تجاری بدون مشتری باقی مانده‌اند،با گشتی در بازار خرید و فروش این مغازه‌ها با قیمت‌های عجیب و غریبی رو‌به‌رو می‌شویم.

هر متر مربع یک مغازه 6 متری در بازار سپهسالار با قابلیت بهره‌برداری همه مشاغل 90 میلیون تومان قیمت دارد.

9 متر مغازه با امکانات تکمیل برای صنف موبایل و کامپیوتر در محله حکیمیه نبش سازمان آب به صورت سرقفلی محضری 170 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت مغازه‌ای 5 متری در مرکز کامپیوتر میدان ولیعصر به همراه 12.5 متر انباری 160 میلیون تومان است که امکان کسر قیمت انباری از قیمت نهایی در صورت درخواست خریدار نیز وجود دارد.

در پاساژ اسلامی خیابان سعدی شمالی 4 متر مغازه مناسب برای صنف کفاشی و یا صرافی 120 میلیون تومان آگهی شده است. همچنین در بازار دوم نازی‌آباد نیز 10 متر مغازه با سرقفلی در طبقه نخست پاساژ کویتی‌ها 145 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

یک واحد تجاری 9 متری در طبقه همکف پاساژ چهارراه مولوی تقاطع بازار حضرتی با سرقفلی 360 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: