کد خبر: ۲۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
وزیر صنعت تاکید کرد؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان، ‌این اقدام را برای گسترش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور ضروری دانست.

 محمدرضا نعمت زاده در دیدار با پیتر سیاتو وزیرامور خارجه و تجارت مجارستان و هیات همراه‌ با اشاره به ضعیف بودن سطح روابط دو کشور در گذشته، ‌خواستار گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و مجارستان شد و گفت:‌ باید یک چارچوب مناسب و برنامه ریزی شده برای توسعه تعاملات و همکاریها در نظر گرفته شود.
وی افزود: با توجه به ظرفیتها و توانمندیهای دو کشور باید تلاش کرد تا روابط اقتصادی صمیمی تری بین ما و مجارستان برقرار شود از این رو خواستار ارتقای سطح همکاریها هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه سیاست ما بر پایه سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری جدید در بازار داخل است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندیهای دو کشور نیز از دیگر اقداماتی است که می تواند در ارائه مزیتها،‌فرصتها و زمینه های همکاری مشترک موثر واقع شود.
وی در ادامه به تعمیق روابط آموزشی دو کشور در بخش صنعت،‌معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: اکنون هزار مرکز تحقیق و توسعه در کشور ما وجود دارد که می توانید از ظرفیتهای آن استفاده کنید و این اقدام ،‌تبادل اطلاعات و دانش فنی دو کشور را در پی خواهد داشت.
وزیر صنعت،‌معدن و تجارت همچنین با اشاره به توانمندی کشور مجارستان در زمینه ساخت خودرو ابراز امیدواری کرد ‌از این پتانسیل بتوانیم برای توسعه همکاریهای بیشتر بهره ببریم.
پیتر سیاتو، وزیرامور خارجه و تجارت مجارستان نیز با ابراز تمایل از برگزاری هرچه سریع تر کمسیون اقتصادی مشترک دو کشور گفت: بهبود روابط، توسعه همکاریها و سرمایه گذاریها از خواسته های ما نیز محسوب می شود و از همین جا برای حضور شما در کمیسیون مشترک در بوداپست دعوت به عمل می آوریم.
وی ضمن اعلام آمادگی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تصریح کرد:‌ با این ‌اقدام‌ رواببط اقتصادی و تجاری دو جانبه به صورت جدی تری به پیش خواهد رفت.
به گفته سیاتو، توسعه همکاریها در زمینه های انرژی، مدیریت بهبود استفاده از آب و تجهیزات مربوط به آبیاری، ‌مخابرات،‌ تجهیزات پزشکی، ‌دارویی، ‌آموزش و تحصیلات تکمیلی، ‌پتروشیمی و ‌کشاورزی از جمله اولویتهای ما به شمار می آیند.

نام:
ایمیل:
* نظر: