کد خبر: ۲۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
افخمی راد:
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه لبنانی ها در زمینه توریسم، هتل داری و خدمات مسافرتی پیشرفت های خوبی داشته اند، گفت: آمادگی داریم، زمین مورد نیاز برای ساخت هتل در نمایشگاه بین المللی تهران را در اختیار آنان قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ولی الله افخمی راد امروز (سه شنبه) در نشستی با هیات بازرگانی لبنان، به تشریح ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران پرداخت و گفت: از لحاظ قانونی، در ایران مزایایی برای توسعه سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: سرمایه گذارانی که در مناطق آزاد ایران سرمایه گذاری کنند، مشمول معافیت های مالیاتی 20 ساله می شوند؛ البته در صورت واردات کالا از این مناطق به داخل کشور، باید هزینه های گمرکی پرداخت کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، ابراز امیدواری کرد با توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5، حجم تجارت ایران و لبنان سه برابر افزایش یابد و به 300 میلیون دلار در سال برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه لبنانی ها در زمینه توریسم، هتل داری و خدمات مسافرتی پیشرفت های خوبی داشته اند، افزود: آمادگی داریم، زمین مورد نیاز برای ساخت هتل در نمایشگاه بین المللی تهران را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت متولی پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی است و در این رهگذر، مایلیم از تجارب لبنان نیز استفاده کنیم.

افخمی راد با یادآوری اینکه ایران در شرایط تحریم توانست روی پای خود بیایستد و در بخش های مختلف فنی و مهندسی متکی به توان داخلی شود، گفت: ایرانی ها در خارج از مرزها جایگاه مناسبی پیدا کرده اند و لبنانی ها می توانند با حضور در ایران و شرکت در نمایشگاه های ایران، از نزدیک به توانمندی های ایرانی ها پی ببرند و از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که این نشست سرآغازی برای اقدامات عملی 2 کشور در حوزه تجاری باشد، زیرا ایران و لبنان برخلاف حوزه اقتصادی، در حوزه سیاسی روابطی دیرینه با یکدیگر دارند.

«فواد زمکحل» رئیس انجمن بازرگانان لبنان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه با هیاتی 26 نفره متشکل از نمایندگان بیش از 100 شرکت مطرح لبنان به کشورمان سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد که اظهارات دوطرف به عمل تبدیل شود.

وی گفت: ما بخش خصوصی لبنان محسوب می شویم و به طور قطع به وعده ها و اظهارات خود عمل می کنیم؛ ضمن اینکه برخی از ما برای نخستین بار به ایران سفر کرده ایم و از پیشرفت کشورتان شگفت زده شده ایم.

زمکحل افزود: ما برای مطلع شدن از توانمندی های ایران به تهران سفره کرده ایم و مطمئنیم ایران نقش بسزایی در اقتصاد و تجارت منطقه ایفا خواهد کرد؛ بنابراین امیدواریم با کشف فرصت های همکاری، روابط تجاری و اقتصادی خود را گسترش دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: