کد خبر: ۲۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
با حضور خیل عظیم عاشقان اباعبدالله
راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در تهران با عنوان جاماندگان اربعین حسینی(ع) صبح امروز (چهارشنبه) با حضور گسترده عزاداران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شد و جاماندگان کوی عشق، حسین گویان مسیر دلدادگی را می پیمایند.
 حرکت کاروان های بزرگ پیاده روی اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و هیات های مذهبی ساعت هفت صبح به سمت قبله تهران آغاز شد. 
این کاروان ها از مبادی تعیین شده شامل میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و امامزاده حسن(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده روی کرده و در این آستان مقدس به عزاداری و سوگواری روز اربعین می پردازند. 
راهپیمایی عظیم جاماندگان اربعین حسین(ع) در سه مسیر :میدان امام حسین (ع) ؛ خیابان 17 شهریور، میدان خراسان، خیابان شوش، میدان شوش و خیابان فدائیان اسلام و حرم عبدالعظیم حسنی (ع)'؛ 'میدان آزادی ، خیابان آزادی، بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)' و 'خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان 9 دی، پل جوادیه، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)' در حال برگزاری است. 
در همین ارتباط جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حضور 100 آتش نشان در مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی در تهران خبر داد. 
وی گفت: آتش نشانان با استفاده از 33 خودوری سبک و سنگین و 30 دستگاه موتورسیکلت از ساعت هفت صبح امروز تا پایان مراسم آماده خدمت رسانی به عزاداران حسینی هستند. 
سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نیز از اعمال محدودیت های ترافیکی ویژه به منظور تسهیل در راهپیمایی هیات های عزاداری روز اربعین حسینی خبر داد. 
وی با تاکید بر اینکه در روز اربعین حسینی تمام کارکنان صف و ستادی پلیس راهور تهران بزرگ در آماده باش کامل هستند گفت: محدودیت های ترافیکی پیش بینی شده همزمان با حرکت کاروان ها در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی برقرار است. 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: محدودیت های ترافیکی در مسیرهای سه گانه اعلام شده برای برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی با حضور گسترده و موثر نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ با استفاده از تجهیزات و امکانات پشتیبانی(لجستیکی) به منظور تسهیل حرکت کاروان ها در حال اعمال است. 
به گفته وی، درهمین ارتباط از ساعت 23 شب گذشته طرح پاکسازی حلقه اول معابر و پارکینگ های محدوده حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اجرا و محدودیت های توقفی اعمال شد. 
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: از ساعت شش صبح امروز نیز محدودیت های ویژه شامل ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه در حلقه اول معابر اطراف حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اعمال شده است. 
کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران امسال برای سومین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می شوند. 
پیش بینی می شود حدود دو میلیون عاشق حسینی در این آین باشکوه معنوی شرکت کنند. 
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، و در کنار آن بارگاه شریف حضرت امامزاده حمزه(ع) و امامزاده طاهر(ع) در شهرری از قرن سوّم تاکنون، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجّه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است. 
حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدّت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است. 
منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است». 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: