کد خبر: ۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری ناتو در پایتخت بلژیک ضمن تأکید بر اینکه ناتو با چالش‌هایی در اوکراین و سوریه مواجه است، گفت که کشورهای عضو این ائتلاف درباره فرایند گذار سیاسی در سوریه با یکدیگر توافق دارند.
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری «ناتو» در «بروکسل» پایتخت بلژیک تصریح کرد که کشورهای عضو ناتو درباره فرایند انتقال قدرت در سوریه با یکدیگر توافق دارند.

کری درباره ادامه حضور «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در قدرت گفت: «تعهد شدیدی وجود دارد که اسد نمی‌تواند بخشی از آینده سوریه باشد زیرا پایان دادن به جنگ در سوریه با وجود حضور اسد امکانپذیر نیست».

وی ضمن تأکید بر اینکه کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با چالش‌هایی در خصوص اوکراین و سوریه روبرو هستند، تأکید کرد که کشورهای عضو این ائتلاف موافق استفاده از تمامی ابزارهای موجود برای مقابله با تکفیری های «داعش» هستند.

وی درباره تلاش ناتو در زمینه مقابله با داعش تصریح کرد:‌«روز گذشته، من از تمامی همپیمانان ناتو خواستم تا حمایت خود در مقابله با داعش را افزایش دهند».

کری بر لزوم مبارزه با تمامی جنایتکاران و تروریست‌ها در سراسر جهان تأکید کرد و گفت: «ما نیروهای ویژه آمریکا را به برخی از کشورها اعزام می‌کنیم تا به مقابله با داعش کمک کنند».

وزیر خارجه آمریکا در خصوص پیوستن «مونته‌نگرو» به ائتلاف ناتو گفت: «امروز ما از طریق پذیرش عضویت مونته‌نگرو به ائتلاف ناتو، گام دیگری در جهت یکپارچگی کامل اروپا برداشتیم».

وی ادامه داد: «از زمان تشکیل این ائتلاف، افراد زیادی تلاش کردند تا بین اعضای این گروه جدایی و اختلاف بیاندازند اما اتحاد و عزم ما همچنان مستحکم باقی ماند».

وزیر خارجه آمریکا همچنین به تحریم‌ها علیه روسیه اشاره کرد و گفت: «اگر مسکو خواستار رهایی از تحریم‌ها است، ساده است، پیمان مینسک را اجرا کند و بعد از آن می‌تواند به این هدف دست یابد».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ترکیه و آمریکا در صدد هستند درباره چگونگی همکاری نیروهای زمینی و هوایی به منظور همکاری برای بستن مرز سوریه و ترکیه رایزنی کنند».


منبع: فارس
برچسب ها: کری ، ترکیه ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: