کد خبر: ۲۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
فرماندار مهران اعلام کرد: تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان منطقه مرزی مهران روز شنبه 14 آذر تعطیل است ولی مدیران و معاونان مدارس درمحل کار خود حاضر خواهند بود.
مراد ناصری شامگاه جمعه  اظهار کرد: این تصمیم با توجه به اینکه هنوز عملیات ورود زائران از مرز مهران تمام نشده و برای سهولت در تردد زائران و همچنین اسکان موقت و احتمالی آنان در مدارس گرفته شد.
وی افزود: البته یکی از دیگر از دلایل اتخاذ تصمیم تعطیلی مدارس شهرستان مهران، ازدحام جمعیت و همچنین تعداد زیاد خودروهای زائران در شهر است که تردد برای ساکنان بویژه دانش آموزان را مشکل می کند.
ناصری تاکید کرد: این تعطیلی تنها منطقه مرزی مهران را شامل می شود و مدارس در شهرهای دیگر استان طبق روال گذشته باز است و بکار خود ادامه می دهند.
وی تاکید کرد که مدیران و معاونان مدارس شهر مهران فردا نیز همچون ایام هفته و تعطیلات اخیر باید در محل کار خود حضور داشته باشند.
هفته گذشته نیز بدلیل ورود زائر به مهران برای خروج از کشور و شرکت در آیین اربعین حسینی مدارس این شهرستان تعطیل شده بود.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران برای شرکت در آیین اربعین حسینی است، تا ساعت 18 عصر روز جمعه بیش از 800 هزار زائر از این مرز وارد کشورمان شدند.
در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از به عتبات عالیات سفر کردند که حدود 55 درصد آنها از طریق مرز مهران بوده است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: