کد خبر: ۲۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
رئیس اتاق بازرگانی خبرداد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: رتبه ایران از نظر شاخص فضای کسب و کار در دولت یازدهم، از رتبه 152 به 118 رسید و در واقع 34 رتبه بهبود یافت .

محسن جلال پور روز شنبه در بیست و یکمیمن همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی افزود: محور این همایش بحث صادرات و اقتصاد کشور در دوران پساتحریم است که در طول دهه های گذشته، همیشه در بحث های اقتصادی ایران، مقوله صادرات مطرح بوده و نگاه به صادرات در اقتصاد ایران از جایگاهی ویژه ای برخوردار است. 

وی اضافه کرد: موضوع صادرات در دوران پساتحریم، نگاهی تازه نیست؛ صادرات دریچه ای به دنیای خارج و حرارت سنجی برای سنجش اقتصاد کشور در طول سالهای گذشته و پیش رو است. 

جلال پور گفت : امروز کشور در فضایی قرار دارد که نگاه به صادرات پر رنگتر شده و برای تولید فراوانی که در ماه های اخیر با نبود تقاضا مواجه شدیم، باید نگاه صادراتی داشت.

به گفته وی ، نگرانی هایی از افزایش نرخ تورم بدنبال تحریک تقاضا در داخل کشور وجود دارد، بنابراین باید به تحریک بازار خارج پرداخته شود . 

رییس اتاق ایران گفت: اکنون در شرایط پیش رو، نگاه به صادرات نگاهی جدی است و در دیدار با هیات های تجاری که به ایران سفر می کنند ، نگاه اتاق ایران تمرکز بر صادرات دارد. 

وی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بحث تسهیل مقررات، گسترش زیرساخته های صادراتی و همچنین ایجاد تنوع در بازارهای صادراتی مورد تاکید قرار گرفته است. 
جلال پورافزود: ایران از نظر شاخص فضای کسب و کار در دولت یازدهم گام های مناسبی برداشته و طی دو سال گذشته از رتبه 152 به 118 رسیده است، بنابراین کارهای زیادی از جمله کوچک سازی دولت و ثبات سیاست های مرتبط با تولید و صادرات باید انجام شود. 
رئیس پارلمان بخش خصوصی گفت: تا مادامی که شاخص فضای کسب و کار کشور مناسب نباشد، رفت و آمد هیات های تجاری منجر به سرمایه گذاری و تولید بر مبنای صادرات نخواهد شد. 
رییس اتاق بازرگانی ایران ، مسایل پولی و ارزی را از دیگر مباحثی عنوان کرد که در مسیر بهبود فضای کسب و کار باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 
وی تشکیل هلدینگ های صادراتی توسط فعالان اقتصادی را مهم دانست و اضافه کرد : شرایط ویژه فعلی میان روسیه و ترکیه ،شکل گیری هلدینگ های صادراتی ، امکان بهره گیری مطلوب را از این موقعیت را فراهم خواهد ساخت . 
بیست و یکمیمن همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی با محور توسعه اقتصاد ملی بعد از تحریم شنبه چهاردهم آذرماه در تبریز برپا شده است . 

گمرک جمهوری اسلامی ایران گزارش داد: طی هشت ماهه سال جاری صادرات غیرنفتی ایران به 29 میلیارد و 632 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه به سال قبل 10.48درصد کاهش داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: