کد خبر: ۲۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی به مدت پنج سال به تعویق افتاد.

محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در بازدید از شرکت ماشین سازی تبریز به خبرنگار ایرنا افزود: برای واگذاری این شرکت نباید عجله شود تا این مهم به صورت حساب شده، عملیاتی شود.

استاندار آذربایجان شرقی نیز از مردم و رسانه های ارتباط جمعی خواست تا در فرصت به دست آمده فضای آرام را برای تصمیم گیری در این ارتباط فراهم کنند.

اسماعیل جبارزاده سهم ماشین سازی را در صنعت آذربایجان شرقی قابل توجه دانست و افزود: ماشین سازی یک برند در آذربایجان بوده و سابقه ای پرافتخار در این استان دارد. 

وی با اشاره به شرایط نامطلوب کارخانه ماشین سازی در سال های قبل گفت: موفقیت مدیریت جدید این گروه موجب شده تا پیشرفت هایی حاصل شود و در مسیر توسعه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی افزود: به رغم حرکت های صورت گرفته، ماشین سازی تبریز با موقعیت ایده آل خود فاصله دارد.

به گفته مدیرعامل ماشین سازی تبریز این شرکت به تازگی 14 نوع محصول جدید را به بازار عرضه می کند و در سال 93 نیز 8 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

میرعلی اکبر اصل خادمی، با بیان اینکه این شرکت یک کارخانه مولد بوده و تاکنون 11 کارخانه بزرگ از آن متولد شده است، افزود: در صورت تحقق برنامه راهبردی شرکت، برای 10 هزار نفر دیگر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی گفت: عملکرد صادراتی سال 93 به نسبت سال 92 شاهد رشد 220 درصدی بوده و به نسبت بودجه مصوب 142 درصد رشد داشته است.

به گفته وی این در حالیست که عملکرد سال 92 این شرکت نیز به نسبت سال 91 به میزان 197 درصد رشد داشته است.

وی افزود: این شرکت در سال های گذشته 180 میلیارد ریال بدهی داشت اما امروز بدهی قابل توجهی به بانک ها ندارد و در زمینه دارایی و بیمه نیز عملکرد مطلوبی دارد.

ماشین سازی تبریز به عنوان یکی از محورهای اصلی تولید و ایجاد اشتغال در آذربایجان شرقی با وجود روند رو به رشد سوددهی در سال های گذشته در لیست واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفته بود.

آگهی فروش این شرکت تولیدکننده انواع ماشین های صنعتی مانند انواع ماشین افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ های آب، الکتروموتور، لیف تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین های تراش، ماشین های فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و دستگاه های CNC در 27 اسفند ماه 93 منتشر شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی در تبریز، امروز از شرکت های چرخشگر و ماشین سازی تبریز بازدید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: