کد خبر: ۲۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
لاریجانی:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نامه رهبری معظم مبنای جدیدی برای تعاملات دنیای اسلام و غرب را پی ریزی کرد که براساس عقلانیت و حقیقت و احترام به فرهنگ ها استوار است.
 علی لاریجانی در نطق پیش از دستور مجلس علنی روز یکشنبه افزود: این نامه پرده های نفاق مدرن را که در پس روحیه استکباری قدرت های بزرگ قرار گرفته کنار زد و بخش های مهمی از واقعیات را عیان کرد.
وی ادامه داد: دنیای اسلام همیشه با خشونت های جاهلانه و تعصبات کور مبارزه کرده است و گرفتاری تروریستی در منطقه معلول دسایس پشت صحنه حیله گران دیکتاتور منطقه و سرویس های قدرت های بزرگ است نه اسلام ناب محمدی (ص).
** مبارزه با تروریزم نیازمند دست برداشتن از روحیه سیطره طلبی است
رییس مجلس به مبارزه با تروریزم در منطقه اشاره کرد و گفت: مبارزه با تروریزم احتیاج به لشکرکشی که غالبا اغراض دیگر را دنبال می کند ندارد بلکه این لشکرکشی ها خود عامل گسترش تروریزم خواهد بود.
وی یادآور شد: مبارزه با تروریزم نیازمند دست برداشتن از روحیه سیطره طلبی و تحقیر در منطقه و تن دادن به حقوق مسلمانان و نه حمایت از دیکتاتورهای حقیر است.
لاریجانی گفت: تحرکات اخیر در منطقه گوشه هایی از دست های پنهان در حمایت از تروریست ها را عیان کرده است گرچه تابلویی که بلندکرده اند مبارزه با تروریزم است.
رییس مجلس ادامه داد: از زمانی که داعش به عراق حمله کرد و در سوریه سالها به جان مسلمانان افتاده بود قرائن زیادی در همکاری برخی کشورها با تروریست ها وجود داشت، اما امروز با ائتلاف های منطقه ای و دخالت نظامی این مطلب روشن تر شده است.
** بهم ریختگی امنیتی بحران را فراگیرتر می کند
وی اضافه کرد: برخی کشورها تصور می کنند آشفته سازی منطقه مجال برای رویاهای آنها فراهم می کند اما به هم ریختگی امنیتی در منطقه دامن خود را در بر میگیرد و بحران را فراگیرتر خواهد کرد.
رییس مجلس خاطرنشان کرد: دخالت نظامی ترکیه در عراق آن هم علیرغم همه مخالفت های دولت عراق با هر عنوانی که ظاهرا مطرح شده است چیزی جز مساله سازی جدید و توجیه اقدامات تروریست ها در موصل نخواهد بود و به نظر می رسد تلاش می شود شکل جدیدی به ماجرای شوم تروریستی در منطقه موصول داده شود.
** ایران امنیت را در منطقه می خواهد
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خیر، آرامش و امنیت منطقه را می خواهد و کشورهای منطقه را دعوت به همکاری صادقانه در مبارزه با تروریزم می کند، ضمنا فرافکنی آن هم بعد از اقدامات ناپخته که اخیرا در منطقه شاهد بودیم مشکلات را افزایش می دهد
لاریجانی ادامه داد: کشورهای منطقه باید ارزیابی درستی از آنچه در چند سال اخیر گذشته است داشته باشند و با تصحیح اقدامات خود فضای همکاری را سامان دهند نه ایجاد مساله ای جدید کنند.
 
** در ایران هیچ انحرافی در مسائل هسته ای نیست
رییس مجلس به گزارش اخیر آژانس در رابطه با مسایل گذشته هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: گرچه برخی دعاوی غیرمستند به انحراف در مسایل هسته ای ایران اشاره داشته است اما در بند 88 این گزارش در نهایت پذیرفته است که در ایران هیچ شاهدی برای انحراف به سوی ساخت سلاح هسته ای در عمل نیافته است.
** این گزارش نشانگر رفتارهای دروغین غرب نسبت به ملت ایران است
وی ادامه داد: ضمنا اذعان می کند که دعاوی مطروحه حداکثر در حد تحقیق آن هم تا سال 2003 بوده است . حال جای این سوال وجود دارد که این همه سروصدا و تحریم ها که در سال های اخیر آمریکا و غرب راه انداخته اند صرفا براساس ادعای حداکثر تحقیق در این امور بوده است؟ چه توجیحی برای تحریم ها می تواند با این گزارش بیان کنند؟
لاریجانی یادآور شد: این همه ادعا که می گفتند ایران به سلاح هسته ای دسترسی یافته است و باید تحریم های سخت علیه ایران وضع کنیم چگونه با این گزارش سازگار است؟ این گزارش نشانگر رفتارهای دروغین و ستم غرب نسبت به ملت در سال های اخیر دارد.
رییس مجلس ابراز امیدواری کرد که شورای حکام براساس این گزارش پرونده سازی ساختگی علیه فناوری صلح آمیز هسته ای ایران را مختومه کند و راه را برای اجرای توافق هسته ای فراهم کند.
** اربعین
لاریجانی در ادامه به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: شیعیان در راهپیمانی اربعین به یاد فداکاری های خاندان پیامبر (ص) اراده قوی خود را در راه امام حسین (ع) نشان دادند و همچنین اراده مبارزه با مظاهر نفاق و جهل را در حرکت میلیونی خود عیان کردند.
وی از مسوولان کشور دوست و برادر عراق که در ایجاد نظم و امنیت برای زائران امام حسین (ع) تلاش وافر کردند سپاسگزاری کرد.
رییس مجلس همچنین از خدمات بخش های مختلف جمهوری اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و وزارت کشور، سازمان حج و زیارت ، استانداری های استان های مرزی ، وزارت راه ، بهداشت و هلال احمر تشکر کرد که در خدمات رسانی به زائران با دقت و نظم همت کردند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: