کد خبر: ۲۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
سیف اعلام کرد:
رئیس کل بانک مرکزی از یکسان‌سازی نرخ ارز حداکثر ۶ ماه بعد از رفع تحریم‌ها خبر داد.
ولی الله سیف در حاشیه دیدار با وزیر امور شرکت‌ها و نوآوری سوئد درباره یکسان سازی نرخ ارز گفت: فکر می‌کنم حداکثر ۶ ماه بعد از تحریم‌ها به طور رسمی نرخ ارز یکسان را خواهیم داشت.
وی افزود: یکی از پیش نیازهای تثبیت نرخ ارز ارتباطات بین المللی مناسب است که سرعت جابه‌جایی منابع را داشته باشیم و طبیعاً بعد از برداشتن تحریم‌ها این کار عملی می شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره برقراری دوباره سوئیفت اظهارداشت: در حال حاضر کارگروهی در بانک مرکزی مشغول فعالیت است که بتواند مقدمات این کار را آماده کند.

سیف تصریح کرد: بانک‌های ما پیش از این رابطه خوبی با بانک‌های اروپایی داشته اند و به محض آنکه بانک‌های ما از تحریم خارج شود، به‌طور اتوماتیک می تواند از سوئیفت استفاده کند.

به گفته وی، بر‌اساس پیش بینی‌ها بلافاصله بعد از برجام بانک‌های ما می تواند فعالیت‌های خود را شروع کند و طبیعاً از سوئیفت استفاده خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی ما ارتباطات خیلی خوبی با سیستم بانکی سوئد داشته است، گفت: در شرایط جدید پساتحریم باید این مناسبات را توسعه بخشیم و آن را فعال‌تر کنیم تا بتواند افزایش مبادلات تجاری دو کشور را عملیاتی کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: علاقه دیرینه ای بین دو کشور وجود داشته و اجناس سوئدی معمولاً در ایران از حسن شهرت برخوردارند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ایجاد ارتباط اقتصادی مناسب با شرکای تجاری گذشته خود است، اظهارداشت: در دوران جدید علاقه‌مند هستیم فعالیت‌های مشترک تولیدی از طریق سرمایه گذاری در ایران داشته باشیم تا در بازار وسیع منطقه عرضه شود.

سیف گفت: ایجاد ارتباط با ثبات اقتصادی مناسب نیاز به بستر مناسب خدمات بانکی دارد و ما برای آماده شدن این بستر اقدامات زیادی انجام داده ایم.


برچسب ها: سیف ، ارز ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: