کد خبر: ۲۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
معاون وزیر کار اعلام کرد:
معاون وزیر کار از تصویب آئین‌نامه اصلاح ساختار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در شورای‌ عالی کار خبر داد و گفت: در قالب طرح طبقه‌بندی مشاغل، حق مزد و حق کار افزایش می‌یابد.
 سید حسن هفده تن در دومین جلسه گزارش گیری از برنامه ده گانه معاونت روابط کار گفت: آئین نامه هایی در راستای اصلاح ساختار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به تصویب شورای عالی کار رسیده است که امیدوارم تشکل‌ها علاوه بر رشد افقی از رشد عمودی مناسبی برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: با هم افزایی با یکدیگر باید به سوی ایجاد نشاط در محیط کار، امحای استرس در محیط کار حرکت و زمینه های شادی را برای کارگران ایجاد کنیم و این برنامه ملی در صورتی موفق خواهد بود که هم افزایی بهینه ای بین دستگاه های حوزه وزارتخانه با سایر دستگاه ها به وجود آید.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه به واحدهای مشکل دار اشاره کرد و از کارفرمایان خواست که به سوی نوآوری در تولیداتشان حرکت نکنند تا در رابطه با صادرات مشکلی نداشته باشند و در عین حال از سرمایه گذاری در زمینه هایی که رشد اشتغال پایدار ندارد خودداری نمایند.

هفده تن همچنین از کارفرمایان خواست که در رابطه با جذب سرمایه گذار نهایت تلاش خود را انجام دهند.

معاون وزیر کار به حوادث ناشی از کار و مدل خود ایمنی اشاره و اظهارکرد: بازرسان کار گزارش‌های ارزیابی چرخه ریسک را پیگیری کنند و در رابطه با دعاوی در استان‌ها این کار انجام شود و وحدت رویه در هیات‌های تشخیص حل اختلاف می تواند در این خصوص کمک کند.

وی افزود: در زمینه های مختلف باید رویه سازی‌های جدیدی داشته باشیم که با همین وحدت در سراسر کشور و با کمک دیوان عدالت اداری و وزارت دادگستری به نتایج خوبی خواهیم رسید.

این مقام مسئول در وزارت کار همچنین به طرح طبقه بندی مشاغل اشاره کرد و گفت: این طرح از حدود یکسال پیش آغاز شده که طرح بسیار ارزشمندی است که متناسب با آن حق مزد و حق کار افزایش خواهد یافت.


نام:
ایمیل:
* نظر: