کد خبر: ۲۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
سجاد مردانی در رقابت‌های گرند پری تکواندوی مکزیک رقیب آذربایجانی را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. در سوی مقابل نیز حریف آلمانی با شکست برابر ازبکستان که حریف اصلی مردانی در کسب سهمیه بود، او را به سهمیه المپیک رساند.
در دومین روز رقابت‌های گرند پری مکزیک رقابت اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 68- و 80+ کیلوگرم مردان در حال پیگیری است.

در وزن 80+ کیلوگرم، سجاد مردانی در دیدار اول خود به مصاف رادیک عیسی‌اف نفر سوم رنکینگ رفت و در این دیدار حساس با نتیجه نزدیک یک بر صفر برابر نماینده آذربایجان به برتری رسید. هدایت تیم آذربایجان بر عهده رضا مهماندوست سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران است.

در وزن چهارم، نماینده فرانسه که نفر هشتم رنکینگ است در کمال ناباوری دیمیتری شوکین نفر اول رنکینگ را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید.

همچنین والکر وودزیچ نفر هفتم رنکینگ و اصلی‌ترین رقیب مردانی برای کسب سهمیه مقابل جسور بایکازوف با نتیجه دو بر یک شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد. حذف نماینده آلمان که یک پله پایین‌تر از مردانی قرار دارد، رزمی‌کار کشورمان را به سهمیه المپیک رساند.

از ساعتی دیگر بهنام اسبقی دیگر نماینده ایران مبارزه خود را در رقابت‌های مکزیک آغاز می‌کند و در دیدار اول خود به مصاف نماینده کره جنوبی (نفر دوم رنکینگ) خواهد رفت. اسبقی برای رسیدن به سهمیه، نیاز به مدال طلای وزن دوم دارد.

در این رقابت‌ها که 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجاز به حضور هستند، 64 تکواندوکار زن و مرد از 28 کشور رقابت‌های خود را پیگیری می‌کنند و در پایان این مسابقات، نفرات اول تا ششم، سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 را به دست می‌آورند.

به نفر اول هر وزن 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ برای کسب سهمیه تعلق خواهد گرفت که البته حضور در این پیکارها نیز دارای امتیاز است.

پیش از این فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی از کشورمان به سهمیه المپیک دست یافته بودند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: