کد خبر: ۲۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی که امروز(دوشنبه) در اغلب نقاط کشور فعالیت دارد، بتدریج بعدازظهر فردا(سه شنبه) از کشور خارج می شود؛ انتظار می رود کمینه هوای تهران تا روز چهارشنبه این هفته، یک تا دو درجه زیر صفر باشد.

کبری رفیعی از استان های مازندران، گلستان، سمنان، قم، تهران و البرز به عنوان مناطقی یاد کرد که بیشترین میزان بارش را در 24 ساعت گذشته ثبت کردند.

وی افزود: میزان بارش در منطقه فرودگاه مهرآباد 15 میلیمتر، لواسان 9، دماوند چهار، فیروزکوه 6 و چیتگر چهار میلیمتر در زمان کنونی گزارش شده است.

رفیعی ادامه داد: بیشینه هوای تهران امروز (دوشنبه) به پنج درجه بالای صفر می رسد و کمینه مورد انتظار صفر درجه است اما برای روز چهارشنبه، کمینه به میزان یک تا دو درجه زیرصفر پیش بینی شده که در پاییز امسال نخستین تجربه تهرانیها با سرمای زیر صفر است.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز با نفوذ توده های سرد در نیمه غربی کشور ابرناکی کاهش و بارش قطع شود و بارشها در دامنه های شرقی البرز، استان های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و بطور پراکنده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، روز سه شنبه با خروج سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور توده های هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که تا اواخر هفته جاری ماندگار است.

رفیعی یادآورشد: امروز همچنین در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی شده و خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و طوفانی است؛ انتظار می رود شناورهای کوچک و قایقهای صیادی از تردد در خلیج فارس خودداری کنند.

وی افزود: پیش بینی هواشناسی برای استان های سمنان، خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، مازندران، گلستان و شمال اصفهان بارش برف و باران و در استان هرمزگان و جنوب استان کرمان نیز رگبار و رعد وبرق به همراه وزش باد شدید مورد انتظار است.

وی گفت: بارش برف در تهران تا ظهر امروز تضعیف می شود و برای روز سه شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری است.

حجم بارش های کشور از ابتدای امسال(اول مهرماه 94) تا پایان هفته گذشته به 49 میلیمتر رسید و بارش های پاییزی هفته گذشته نیز در بیشتر نقاط کشور ادامه یافت و در طول یک هفته گذشته حدود 13 میلیمتر بارندگی در کشور ثبت شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: