کد خبر: ۲۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
سفیر آلمان:
سفیر آلمان در تهران گفت: توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 نتایجی مثبت به دنبال داشته که در پی آن، ایران در حال بازگشت به تجارت بین الملل است.

 ' میکائیل بارون فون اونگرن - اشترنبرگ روز دوشنبه در نشست مذاکرات تجاری سازندگان ماشین آلات صنعت پلاستیک و لاستیک آلمان در ایران افزود: هنوز آنچه باید در روابط با ایران انجام شود ، صورت نگرفته و باید صبر کرد تا تحریم ها برداشته شود و پس از آن محیطی جدیدی از تجارت میان دو کشور فراهم شود. 

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری، یک اتفاق خوب برای همه کشورها است ، زیرا می تواند فرصت های شغلی ایجاد کرد و در کنار آن تاثیرات سیاسی زیادی داشته باشد. 

سفیر آلمان شرایط بی ثباتی در منطقه خاورمیانه را یادآور شد و گفت :بحران های شدیدی از جمله عملیات تروریستی و بحران مهاجرت را شاهد بوده ایم و سرمایه گذاری می تواند بخشی از این مسائل را برطرف کند. 

وی اضافه کرد: 10 سال پیش آلمان شریک تجاری درجه یک ایران بود ،اما بعد از آن سقوط کرد و اکنون زمان آن رسیده که ارتباطات گذشته احیا شود. 

این دیپلمات آلمانی ،مشکلات بانکی ،تامین مالی ( فاینانس) و تضمین صادرات شرکتهای ایرانی را خاطرنشان ساخت و گفت : اطمینان داریم در طول چند ماه این محدودیت ها را می توان برطرف ساخت. 

پیش از این مدیر آلمانی اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفته بود ، رشد مبادلات تجاری دو کشور با لغو تحریمها تا سطح 6 یا هفت میلیارد یورو در سال 2016 مورد انتظار است .

نام:
ایمیل:
* نظر: