کد خبر: ۲۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: شهرداری باید دستفروشان مشاغل خانگی را در اماکن خاص ساماندهی کند، و‌لی دستفروشان لباس‌های قاچاق، لوازم آرایشی و اغذیه غیربهداشتی به مرور جمع‌آوری می‌شوند.

علی فاضلی  در مورد آخرین وضعیت ساماندهی دست‌فروشان بازار تهران که طی 10 روز گذشته با اعتراض گسترده اصناف بازار تهران مبنی بر فعالیت دستفروشان روبه‌رو شده بود گفت: دو جلسه با مسئولان شهرداری، معاون شهردار تهران و مدیرعامل شرکت ساماندهی شهر تهران برگزار کردیم و قرار شد، دستفروشان به مرور ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان با برخورد چکشی فضای بازار را متشنج کرد، اظهار داشت: دستفروشان یک عده در بخش مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند که مصنوعات خود را عرضه می‌کنند و قرار است شهرداری در اماکن مشخصی این افراد را ساماندهی کند، اما بخش دیگر مربوط به آنهایی است که لباس‌های قاچاق، لوازم آرایشی غیربهداشتی و غیراستاندارد و حتی مواد غذایی غیربهداشتی را عرضه می‌کند.

به گفته فاضلی؛ برای دفاع از حقوق حقه واحدهای صنفی صاحب پروانه کسب برخورد با دستفروشان به هیچ وجه به فراموشی سپرده نمی‌شود، بلکه به صورت آرام آرام و تدریجی ساماندهی ادامه خواهد داشت.

همچنین روز گذشته کمیسیون اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور رئیس اتاق اصناف ایران تشکیل شد که خبرنگار فارس در مورد جزئیات این جلسه نیز خواستار توضیحاتی شد، اما علی فاضلی خبرهای خوش را به روزهای آینده موکول کرد.

وی گفت: در این جلسه در مورد تشکیل دو کارگروه برای حل مشکلات مالیاتی اصناف به نتیجه رسیدیم و همچنین قرار است، تا خبرهای خوشی در مورد ساماندهی نمایشگاه‌های فصلی از جمله بهاره و پاییزه روز سه‌شنبه در جلسه اجلاس روسای اتاق اصناف اعلام شود.

منبع:فارس


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار